فرماندار شهرستان ورامین گفت: همزمان با ایام اربعین شهادت امام حسین(ع)، ۸ موکب از شهرستان ورامین در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 25 September 2019

۸ موکب ورامین در اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

به گزارش تابناک تهران، حسین کاغذلو روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: اربعین حسینی و همایش بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت در این مراسم، مانور بزرگ اقتدار جهان تشیع است و برگزاری با شکوه آن بر اساس اعتقادات مردم، وظیفه ای است که تا کنون همه نسبت به آن اهتمام داشته اند.

وی گفت: مردم شهرستان ورامین که در تمامی صحنه های اجتماعی و فرهنگی، پیشگام در خدمت رسانی به مردم بوده اند، طی سالهای اخیربا برپایی موکب در مناطق مختلف مسیر پیاده روی اربعین، خدمات شایسته ای را به زائران امام حسین(ع) ارائه کرده اند و این خدمات برای تمامی زائرانی که در این همایش بزرگ شرکت کرده اند، شناخته شده است.
وی افزود: امسال نیز مردم شهرستان ورامین هشت موکب مجوزدار در مناطق مختلف عراق و در طول مسیر راهپیمایی برپا می‌کنند که اقلام مورد نیاز این مواکب با کمک های مردمی و هماهنگی ارگان های مختلف از جمله شهرداری، اداره صنعت، معدن تجارت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، شهرک های صنعتی و خیرین و عاشقان امام حسین(ع) تأمین شده و به مرور به کشور عراق ارسال می‌شود.
کاغذلو تصریح کرد: تمامی کمک‌های نقدی و غیر نقدی اهدا شده برای برپایی مراسم اربعین حسینی کاملا مردمی است و نهادهای دولتی تنها وظیفه هماهنگی جمع آوری کمک‌ها را بر عهده دارند که در اصل ماندگاری این حرکت عظیم به دلیل مردمی بودن اجرای آن است.
وی افزود : با توجه به تعهد ستاد اربعین استان تهران در ارائه خدمت عملیاتی به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی، شهرستان ورامین نیز موظف است تا امکانات و خدماتی را به ستاد اربعین استان ارسال نماید که عمل به این تعهد هیچ گونه منافاتی با برپایی مواکب توسط مردم شهرستان ورامین ندارد کما این که هم اکنون نیز بسیاری از مردم کمکهای خود را به برپایی این مواکب ارائه کرده اند.
وی گفت: شهرداری ورامین با مجوز فرمانداری شهرستان، ۳ میلیارد ریال به مواکب شهرستان کمک کرده و اتاق اصناف نیز با همکاری اتحادیه ها، کمکهای قابل توجهی به موکب هایی که قرار است در مسیر زائران برپا شود، ارائه کرده است.
فرماندار ورامین تصریح کرد:مسئولان شهرستان ورامین علاوه بر کمک به مواکب هشت گانه شهرستان، تلاش می‌کنند تا به تعهد خود نسبت به ستاد اربعین استان تهران نیز عمل کنند چرا که هر قدمی که در برپایی با شکوه این مراسم عظیم در دستگاه امام حسین(ع) برداشته شود، نزد خداوند از اجر و پاداشی عظیم برخوردار است.
وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، راهپیمایی اربعین حادثه‌ بی‌نظیری است که نظیر آن را در تاریخ هم سراغ نداریم، لذا همه وظیفه دارند تا با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه اجرای با شکوهتر آن نسبت به سال های قبل را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار