مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان گفت: با عرضه مرغ 5 هزار و 500 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام قیمت ها شکسته شده است و بزودی تعادل به بازار خواهد گشت.
کد خبر: ۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷ 25 February 2015

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان گفت: با عرضه مرغ 5 هزار و 500 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام قیمت ها شکسته شده است و بزودی تعادل به بازار خواهد گشت.

"ماشالله محمدی" در گفت و گو با ایسنا ، اظهار کرد: در هفته های اخیر به علت افزایش تقاضا برای قیمت مرغ نسبت به سطح عرضه آن، قیمت این کالا در میان کالاهای خرده فروشی خوراکی درصدر افزایش قیمت ها قرار گرفته بود البته برخی از فروشندگان قیمت مرغ را بدون ضابطه افزایش داده و این روند تا جایی پیش رفت که هر کیلوگرم مرغ تا هشت هزار تومان رسید.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ باعث شده که برخی از تولیدکنندگان با مشاهده قیمت فعلی مرغ، سطح تولید را برای کسب سود افزایش دهند که این موضوع خود قیمت مرغ را به نحو قابل توجهی کاهش می دهد و حتی بحران مازاد تولید را در یک ماه آینده بوجود خواهد آورد که این به موضوعی نگران کننده برای اتحادیه تولیدکنندگان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار مرغ همواره تابع عوامل ساختاری یعنی همان عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: در شرایط فعلی نوسانات بازار نه به علت کاهش و کمبود عرضه بلکه به علت افزایش کشش و تقاضا برای این محصول در ایام دهه فجر و پس از آن رخ داده است.

محمدی عنوان کرد: با عرضه بیش از تقاضای مرغ در بازار به زودی شاهد تعادل قیمت این کالا خواهیم بود ذخایر در سردخانه های پشتیبانی امور دام استان به حدی است که هیچ نگرانی برای تامین مواد پروتئینی مورد نیازمردم وجود ندارد و عملیات اجرایی توزیع با هماهنگی دستگاه های ذیربط با قیمت 5 هزار و 500 تومان در سطح استان آغاز شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان ادامه داد: هیچ محدودیتی در تهیه نیاز استان برای طرح توزیع گوشت مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام به ویزه ایام پایان سال و حتی پس از آن وجود ندارد.

وی افزود: برای مراکز پرمصرف از جمله دانشگاه ها و ارگان هایی مانند نیروی های نظامی و انتظامی که مصرف بالایی دارند توانایی تامین گوشت مرغ مورد نیازشان وجود دارد و می توانیم توزیع را در روزهای تعطیل انجام دهیم.

محمدی با بیان اینکه تا کنون 110 تن مرغ خریداری و 94 تن مرغ در چرخه توزیع قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه از طریق بورس کالایی مرغ منجمد با قیمت مناسب قابل عرضه وجود دارد و اشخاص حقیقی و حقوقی واجدالشرایط با اخذ کد کالایی از بورس می توانند براساس نیاز، خرید را انجام دهند.

 وی یادآور شد: دولت برای اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه مشمولان و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در قالب سبد حمایت غذایی خدماتی مطلوب در سالجاری ارائه داده که مرغ از کالاهایی است که در سبد خانوار نقش اساسی داشته و تا کنون 794 تن مرغ از طریق فروشگاه های زنجیره ای استان در بین واجدین شرایط توزیع شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار