کد خبر: ۷۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 16 August 2015

فرماندار شهرستان کرج گفت: ایجاد بازارچه‌های عرضه تولیدات خانگی زنان گامی در جهت حمایت از آنان به شمار می رود.

محمدتقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به نقش و اهمیت به‌سزای بانوان در جامعه اظهار کرد: زنان، ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای را به لحاظ ایفای مسئولیت‌های مختلف در سطح اجتماع داشته و بایستی برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد تا بتوان از این ظرفیت‌ها کمال بهره‌وری را برد.

وی یکی از مهمترین جوانب امر در برنامه‌ریزی امور مرتبط با زنان ایرانی را مبحث اشتغال بانوان سرپرست خانوارها یادآور شدو افزود: باید متولیان مربوطه امر این موضوع را جزو اهم امور خویش سازند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمامی ارگان‌ها باید در راستای انحلال مسائل مربوط به بانوان شهرستان، نهایت همکاری را داشته باشند و این امر یک امر فرابخشی است.

ایرانی ادامه داد: برای حرکت در یک مسیر، بایستی شاخص‌هایی را در حوزه مربوطه داشته و افقی را بر اساس آن ترسیم نماییم و در نتیجه مطابق با آن افق مرسومه حرکت کنیم.

فرماندار کرج با اشاره به چگونگی ایجاد بهره‌وری در برگزاری جلسات کاری ادامه داد: جلسات مربوط به امور بانوان بایستی مطابق با نیازهای روز زنان در سطح اجتماع خروجی لازم را داشته و تاثیرات تصمیمات آن به گونه ملموسی مشاهده شود.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات و بایسته‌های حوزه زنان را توانمندسازی زنان و مهارت آموزی آنان دانست و گفت: باید بر اساس داشته‌های مثبت در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای، برنامه‌ریزی و ترسیم افق برای آموزش و مهارت آموزی زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوارها انجام بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل داده و نصف دیگر نیز به نحوی، با مسیر زندگی زنان و بانوان آمیخته هستند، گفت: کارشناسان حوزه امور بانوان فرمانداری‌ها باید برنامه‌ریز بوده و بر اساس نیازمندی‌ها، به آسیب‌شناسی مربوطه اقدام و برنامه‌ای مثمر ثمر در حیطه کاری خویش پردازش کنند.

ایرانی با تاکید بر فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه توجهی که دین مبین اسلام به زنان داشته است به مردان نداشته است، ادامه داد: این ترفیع شخصیت و جایگاه‌دهی به زنان، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مضاعف شده و هم اکنون شاهد فعالیت زنان در حوزه‌هایی چون اجتماعی، فرهنگی و ... هستیم.

فرماندار شهرستان کرج در پایان یکی از برنامه‌های پیش رو را برگزاری بازارچه‌های مخصوص عرضه تولیدات خانگی زنان دانست و این حرکت را فرصتی برای نمود ظرفیت‌های زنان و گستره‌ای برای افزایش میزان بهره‌وری از استعدادهای مربوط به بانوان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار