دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: ما در تلاش هستیم تا نسلی را در مدارس تربیت کنیم که نسل ارزشی و آرمانی انقلاب اسلامی و پیرو اهداف متعالی مکتب اسلام باشد.
کد خبر: ۷۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 16 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد علامتی صبح امروز در آیین اختتامیه اردوهای آموزشی و تشکیلاتی دختران آفتاب در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از چهار روز پیش میزبان 300 دانش‌آموز از 31 استان کشور و 200 شهرستان بود که در این مدت حضور در این استان و اردوگاه مقدس اردبیلی سعی شد تا در محورهای مختلف برنامه‌های آموزشی و تربیتی به آنها انتقال داده شود.

وی گفت: در این چهار روز ما با اهداف مختلفی همچون انگیزه‌بخشی دانش‌آموزان منتخب قرارگاه‌های استانی و انسجام‌بخشی و آموزش و توانمندی آنها ورود پیدا کردیم و تمام سعی‌مان نیز بر این است تا بتوانیم با این رویکرد اهداف و برنامه‌هایمان را اجرایی و عملیاتی کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سه محور این اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی را توجه به بحث معنوی و معرفتی در بین دانش‌آموزان به ویژه اعضای قرارگاه‌های این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: ما در محور دوم تمرکزمان بیشتر بر مهارت‌آموزی و آشنایی دختران دانش‌آموز با سبک زندگی اسلامی بوده و در کنار آن محور علمی، ‌تحقیقی و پژوهشی را نیز مدنظر قرار دادیم.

علامتی عنوان کرد‌: در کنار آن شاهد برپایی کارگاه‌های آموزش سبک زندگی اسلامی، مطالعات عمیق و معرفتی در حوزه مباحث دینی، دشمن‌شناسی،‌ سواد رسانه‌ای، ارتقای مهارت جمعی، نقش دختران در خانواده و اجتماع، نگاه اعتقادی به حوزه تربیتی و پرورشی، توجه به فعالیت‌های دانش‌آموزان در مدارس با رویکرد اخلاقی، تربیتی و آموزشی بودیم که قطعا در آستانه سال تحصیلی جدید این اردو می‌تواند به تقویت توانمندی دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی منجر شود.

این مسئول افزود: در این اردو سعی کردیم تا پیوند دانش‌آموزان با اولیا و تکریم پدر و مادر را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار دهیم، چراکه احترام دانش‌آموزان به پدر و مادر خود می‌تواند از اصول اصلی تربیتی باشد.

رئیس جنبش دانش‌آموزی کشور ادامه داد: در کنار این برنامه‌ها سعی جدی بر این بود تا دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این اردو از مناطق پرجاذبه گردشگری، تاریخی و فرهنگی این استان بیشتر آشنا شده و در جریان آن قرار گیرند.

علامتی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری تصریح کرد: دانش‌آموزان عضو قرارگاه‌های استانی به عنوان نخبگان انجمن‌های اسلامی تمام تلاششان بر این است تا فعالیت‌ها و حرکت‌هایشان را بر محوریت رهنمودهای مقام معظم رهبری و منویات ایشان ساماندهی کرده و هدف‌گذاری کنند.

وی گفت: قطعا ما در قرارگاه‌ها فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را به دقت و با دوراندیشی رصد کرده و نسبت به تحلیل آنها اقدام می‌کنیم و در کنار آن در اجلاسیه سراسری که در تهران برگزار خواهیم کرد تبیین راهکارهای جدید را با توجه به سیاست‌گذاری‌های ملی و همراهی دولت تدبیر و امید در قالب قرارگاه‌های ملی انجام می‌دهیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یادآور شد: با تقویت روحیه استکبارستیزی، آشنایی دانش‌آموزان دختران با مبانی اسلامی و دینی، همکاری‌های مشترک در فضای مدرسه از معلم گرفته تا مدیران، مربیان و معاونان پرورشی تلاشمان بر این است تا بتوانیم اهداف و رویکردهای حقیقی را تبیین و نسبت به ترویج آن اقدام کنیم.

علامتی با قدردانی از همراهی مسئولان استانی در برگزاری این رویداد بزرگ کشوری در اردبیل از دانش‌آموزان شرکت‌کننده خواست تا مهارت‌ها و آموزش‌های ارائه شده در این اردو را در قالب سخنان نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به عنوان یک حرکت ارزشی و سوغاتی معنوی از این استان ره‌توشه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار