فرمانده پلیس راه کشور:
نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح جاده‌ای استان آذربایجان شرقی با حضور فرمانده پلیس راه کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولان عضو این کمیسیون برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 26 August 2019

سردار سیدتیمور حسینی، فرمانده پلیس راه کشور در این جلسه با بیان اینکه علت ۹۳ درصد حوادث رانندگی در جاده‌های کشور عامل انسانی است، گفت: با این حال نباید از استاندارد بودن جاده ها و وسایل نقلیه غافل بود.

وی مدیریت خوب را در کاهش تصادفات جاده ای موثر دانست و گفت: به عنوان نمونه با اجرای طرح نوروزی و مدیریت خوب کاهش قابل توجهی در تصادفات داشتیم.

حسینی با اشاره به خاموش شدن ۲۲ دوربین کنترل جاده ای در آذربایجان شرقی توسط پیمانکار به خاطر بدهی، گفت: پیمانکار به خاطر بدهی، حق خاموش کردن دوربین را ندارد و باید مطالبه اش را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

وی استفاده از تجهیزات هوشمند و دوربین را در کاهش مرگ و میر در تصادفات بسیار موثر دانست و افزود: در مورد تجهیز محورها باید شتاب بیشتری در استان ها انجام شود و چشم اندازمان در کشور این باشد که هیچ راه جدیدی را در دستور کار قرار ندهیم تا زمانی که نواقص و ایرادهای آن برطرف شده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به مطالعات انجام شده در بحث تصادفات، عامل انسانی از فراوانی بالایی برخوردار است که برای اصلاح این روند نیاز به فرهنگ سازی در سطح ملی است.

جواد رحمتی با اشاره به خروجی های متعدد در جاده های آذربایجان شرقی و اینکه کاربری های شکل گرفته در جاده ها توجیه فنی ندارند، افزود: تراکم برخی مشاغل در کنار جاده ها خلاف قانون است و دستگاه های مسئول باید در این باره وظایف قانونی خود را انجام دهند.

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز از افزایش ۴۰ دستگاه دوربین در محورهای استان برای ثبت تخلفات خبر داد و گفت: برای کنترل تردد جاده‌ای ۸۱ دستگاه آنلاین داریم.

سرهنگ غلامرضا کریمی‌نژاد با بیان اینکه از نظر تعداد پاسگاه در استان کمبود داریم، افزود: سه پاسگاه داخل شهری در بناب، آذرشهر و صوفیان نیازمند جابجایی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :