اولین مجموعه ترانه های ترانه سرایان کرمانشاهی با نام «بغض بیستون» در کرمانشاه رونمایی شد.
کد خبر: ۷۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 14 August 2015
مراسم رونمایی از کتاب«بغض بیستون» اولین مجموعه ترانه های ترانه سرایان کرمانشاه شامگاه پنج شنبه با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی و دو شاعر برجسته کشور محمد علی بهمنی و محمد سعید میرزایی و جمعی از هنرمندان در دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزارشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه آثار فاخر این استان به مجموعه «بغض بیستون» منتهی نمی شود، گفت: این مجموعه با کوشش جامعه دانشجویی فراهم شده است و اگر بیشتر بتوان چنین مجموعه هایی را گردآوری کرد این قالب از ترانه های ماندگار خواهد شد.

 ابراهیم رحیمی زنگنه، با اشاره به برگزاری بزرگداشت استاد یدالله بهزاد کرمانشاهی گفت: شخصیت استاد بهزاد آنچنان که باید در سطح ملی مطرح نشده است و باتوجه به آنکه این هنرمند از مفاخر شعر ایران است بزرگداشتی در خور شایسته را می طلبید اما امیدواریم که در کرمانشاه دقت و بررسی در آثار ایشان مورد توجه قرار گیرد و منشاء تولید آثاری فاخر باشد.

وی با قدردانی از حضور صمیمانه و ساده شاعران برجسته در سطح کشور گفت: حضور شاعرانی چون محمدسعید میرزایی که اصلیت اش کرمانشاهی است و در ایجاد ترکیبات خاص قالب غزل و جان بخشی به آن  آثار قابل تاملی دارد و همچنین محمد علی بهمنی که از اساتید این عرصه است نشان از تواضع آنها  در بین جمع دانشجویی هنرمندان ترانه سرا است.

مدیر کل ارشاد بااشاره به اینکه بغض بیستون به تنهایی نمی تواند معرف آثار فاخر ترانه در استان باشد، گفت: این مجموعه که حاصل تلاش یکی از دانشجویان گروه موسیقی است از عمق جان سخن گفته و قابل تامل است اما باید آثاری از این دست بیشتر گردآوری شود تا ماندگار شود.

وی با تاکید به اینکه قالب ترانه با ملودی عجین است، گفت: باید در تولید آثار دقت صورت گیرد تا زیبایی کلام حفظ شود.

لازم به ذکر است، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، ۲۰۰ نسخه از این اثر را در حمایت از هنرمندان این مجموعه را خریداری کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار