معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با ارسال نامه‌ای برای رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، از تصمیم ناجا برای محدود کردن فعالیت عکاسان خبری در قم خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹ 14 August 2015
به گزارش تابناک قم، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قم در نامه‌ای از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و سایر رسانه‌ها خواست تا برای عکاسی مجوز دریافت کنند.

در این نامه، آمده است: در راستای پیشگیری از هرج و مرج در عکاسی و تصویربرداری از سطح استان و همچنین پیش‌گیری از از بروز تبعات منفی، اخذ مجوز از این معاونت برای هر گونه عکاسی و تصویربرداری از سطح استان لازم و ضروری است و در غیر این صورت عوامل انتظامی ممانعت و تجهیزات مربوطه ضبط خواهد شد.

در ادامه این نامه تصریح شده است که رسانه‌ها ترتیبی را اتخاذ فرمایند تا خبرنگاران با این معاونت همکاری کرده و مجوز لازم را اخذ و سپس به تصویربرداری و عکاسی اقدام کنند.

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم در واکنش به این درخواست نیروی انتظامی استان قم، در نامه ای سرگشاده از دکتر انتظامی درخواست اقدام فوری معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد.

لازم به ذکر است به نقل از خبرگزاری برنا نمایندگی قم، در روز شهادت امام صادق(ع) در زمانی که عکاسان خبری قم در حال تهیه گزارش از مراسم عزاداری آیت الله وحید خراسانی بودند، توسط عوامل نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. 

همچنین خبرگزاری تسنیم قم با انتشار خبری نامه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم را در واکنش به اعتراض عکاسان خبری به نحوه برخورد پرسنل ناجا، دانسته و آورده است: براساس گفته‌های نماینده عکاسان خبری در دیدار صمیمی اصحاب رسانه با رئیس مجلس شورای اسلامی، مدتی قبل پرسنل نیروی انتظامی در برخورد با یکی از عکاسان خبری رفتار نامناسبی از خود بروز دادند که در نتیجه آن به برخی از تجهیزات عکاسی آنان آسیب وارد شد و واکنش آن‌ها را برانگیخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
نامه انجمن صنفی به مشاور رسانه ای رئیس جمهور و استاندار قم هم رونوشت شده ان شاالله که ختم به خیر بشه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
اشکال نداره هدیه روز خبرنگاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
نیروی انتظامی مجوز ارشاد(کارت خبرنگاری معتبر) را قبول نداره خودش مجوز میده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار