معاون مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با موفقیت پروژه الکترونیکی کارنه تیر را اجرا می کند.
کد خبر: ۷۶۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 09 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی  مصطفی آیتی در حاشیه بازدید از گمرک مرزی بازرگان با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در دنیا پروژه الکترونیکی تیر TIR را با کشور ترکیه و آذربایجان اجرا می کند افزود: کشور ایران قصد دارد تمام تبادلات کارنه تیر را با کشورهای همسایه بدور از کاغذ و همواره بصورت الکترونیک انجام دهد.

وی افزود: این رویه باعث می شود تا شاهد کاهش هزینه ها، افزایش امنیت و شفافیت در گمرکات و در نتیجه حذف کاغذ از تمامی رویه های گمرکی باشیم.

آیتی در تشریح فعالیت‌های ترانزیتی گمرکات کشور ایران تصریح کرد: تشریفات ترانزیتی در گمرکات کشور با تمامی کشورهای هم مرز به صورت روان و در سطح بالا اجرا می شود که با ایجاد تسهیلات در مرزها از سوی گمرک ایران تبادلات کالایی و ترانزیتی افزایش یافته و هزینه‌های ترانزیتی و توقفات مرزی کاهش یافته است.

معاون مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت:  گمرک و پایانه مرزی بازرگان در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با دارابودن زمینه ها و زیرساخت‌های بالقوه برای ورود به کارنه تیر در راستای کاهش توقفات کامیونها آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: دومین پروژه تیر با کشور آذربایجان طی ماه‌های گذشته با حضور ریاست کل گمرک ایران در مرز آستارا افتتاح شد که در حال حاضر کشور ایران با دو کشور آذربایجان و ترکیه پروژه کارنه تیر را اجرا می‌کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار