بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 12 August 2015
هتل‌های پنج شهر تا یک سال دیگر پر شد!
ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردان‌های ایران گفته که هتل‌های چهار و پنج ستاره پنج شهر گردشگری اصلی ایران تا سال آینده میلادی توسط گردشگران خارجی رزرو شده است. به گزارش مهر، وی گفته: «در تهران، اصفهان، يزد و شيراز هتل‌های چهار و پنج ستاره تا سال ۲۰۱۶ جای خالی ندارند. در شهری مانند اهواز فقط يک هتل چهار ستاره خوب وجود دارد که آن هم رزرو شده است. چون ميزان گردشگران خارجی ورودی به ايران نسبت به سال‌های گذشته رشد کرده است».
وی همچنین گفته هتل به اندازه کافی برای گردشگران وجود ندارد و گفته مکاتباتی انجام شده تا «در شهر اصفهان و ماه مهر به عنوان فصل ورود گردشگران خارجی جشنواره برگزار نشود، چون گردشگران خارجی در راه هستند، هتل‌ها جا ندارد و اين ماه دقيقا اوج ورود توريست خارجی به اصفهان است. بنابراين می‌توان جشنواره‌هايی مانند فيلم کودک را به زمان ديگری موکول کرد».

نظر آمریکایی‌ها درباره برنده توافق هسته‌ای
بر اساس یک نظرسنجی درباره توافق اتمی تهران با قدرت‌های جهانی، بسیاری از شرکت‌کنندگان آمریکایی گفته‌اند ایران در مذاکرات بیش از آنچه که خواسته‌اش بود به آن رسید. این نظرسنجی از سوی دانشگاه مانموث بین روزهای ۳۰ ژوئیه تا دوم اوت- هشتم تا ۱۱ مرداد- انجام شده و در آن ۱۲۰۳ نفر در سراسر آمریکا به صورت تلفنی مورد پرسش قرار گرفته‌اند. از شرکت‌کنندگان پرسیده شده، این آمریکا بوده است که به توافق بهتری دست یافت یا ایران؟ ۴۱ درصد گفته‌اند که رژیم تهران دستاورد بیشتری داشته است و ۱۴ درصد معتقد بوده‌اند که آمریکا در این زمینه موفق‌تر بوده است.
نزدیک به دو سوم (۶۷ درصد) کسانی که خود را جمهوریخواه معرفی کرده‌اند، رای به موفقیت بیشتر ایران داده‌اند، این در حالی است که تنها ۲۳ درصد دمکرات‌ها عقیده مشابهی داشته‌اند. از هر ۱۰ آمریکایی، دو نفر (۲۳ درصد) معتقد بوده‌اند که هم ایران و هم آمریکا به طور مشترک از این توافق بهره‌مند شده‌اند. در ارتباط با رای مثبت کنگره آمریکا به توافق اتمی ایران، ۴۱ درصد گفته‌اند که درباره تصمیم کنگره نمی‌توانند پیش‌بینی کنند. ۲۷ درصد معتقد بوده‌اند که قانونگذاران آمریکایی این توافق را تایید خواهند کرد و ۳۲ درصد نظر مخالف داشته‌اند. ۵۵ درصد جمهوریخواهان خواهان رد این توافق هستند، ۱۳ درصد خواهان تایید و ۳۲ درصد نیز نظری نداشته‌اند. در جبهه دمکرات‌ها، تنها ۴۱ درصد خواهان تصویب توافق با ایران در کنگره هستند، ۱۴ درصد مخالفند و ۴۵ درصد نیز مطمئن نبوده‌اند که کنگره چه تصمیمی باید بگیرد. ۸۸ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در وین را دنبال کرده‌اند. ۶۳ درصد جمهوریخواهان، ۴۹ درصد مستقل‌ها و ۴۸ درصد دمکرات‌ها گفته‌اند که اخبار زیادی در این زمینه شنیده‌اند.

بازداشت یک خویشاوند بشار اسد به اتهام قتل
سلیمان اسد، نوه عموی ناتنی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در ارتباط با ماجرای قتل یک افسر بلندپایه ارتش این کشور بازداشت شده است.
ظاهرا سلیمان اسد، در یک حادثه رانندگی، یک سرهنگ نیروی هوایی ارتش سوریه را در لاذقیه و در برابر چشمان فرزندانش به ضرب گلوله به قتل رسانده که این اقدام باعث بروز تظاهرات در این شهر شد و مردم لاذقیه خواهان اعدام سلیمان اسد شدند. مقام‌های سوریه دو روز پس از اعتراض‌ها در لاذقیه، این عضو خانواده اسد را بازداشت کردند. لاذقیه که عمدتا علوی‌نشین است، از مهم‌ترین پایگاه‌های حامیان بشار اسد به شمار می‌رود. سانا خبرگزاری رسمی سوریه که خبر بازداشت سلیمان اسد را منتشر کرده، توضیح بیشتری در این باره نداده است.


ادعای یک اصلاح‌طلب درباره قاچاق دیپلماتیک کتاب‌های خطی
عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در صفحه فیسبوک خود این سوال را مطرح کرده است که «به نظر شما لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست؟!»
این پرسش رمضان‌زاده ظاهرا واکنشی به مصاحبه اخیر صادق خرازی با هفته نامه مثلث است که گفته: « كساني را يادم است كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند، من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليستشان را هم دارم و اگر قرار باشد روزي به مردم ارائه خواهم داد. »

رتبه 158 ایران در تخصیص پهنای باند اینترنت
براساس ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات، ایران در رده‌بندی پهنای باند اینترنت ثابت، رتبه ۱۱۵ جهان و در زمینه تخصیص پهنای باند به ازای هر کاربر، رتبه ۱۵۸ را به خود اختصاص داده است.

رسایی روستایی هست یا نه؟
بعد از اوج گرفتن واکنش‌های برخی رسانه‌ها در موضوع ادعای سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره روستائیان، حمید رسایی از جمله نمایندگان مجلس بود که با انتشار تصویری به این موضوع پرداخته است. در مقابل با انتشار تصویری از شناسنامه رسایی در شبکه‌های اجتماعی، وی به دروغگویی در این باره متهم شده است.
در وبسایت رسایی نیز در معرفی وی آمده: حمید رسایی در اولین روز مرداد ماه سال 1347 در یکی از محله های جنوب تهران بدنیا آمد. دوره دبستان و متوسطه را در خیابان ایران که یکی از محلات مذهبی تهران بود، به پایان رساند و قدم در هنرستان نهاد. رفت و آمدها به پایگاه بسیج مسجد سادات اخوی در خیابان ایران او را به جبهه های جنگ تحمیلی کشاند. حضور 16 ماهه در جبهه های جنگ و همنشینی با دوست طلبه ای، پس از مدتی او را در کلاس درس حوزه علمیه قم نشاند.
این در حالی است که رسایی از خود عکسی را منتشر کرده که روی آن نوشته شده بود "آقای هاشمی افتخار می کنم یک روستایی هستم"

دیدارهای اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان برای تائید صلاحیت
اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در دیدار با آیت الله محمد یزدی و آیت الله مومن {دو عضو شوراي نگهبان} گزارشی از فعالیت تشکل خود را ارائه کردند.
محسن رهامی با اعلام خبر دیدار با آیت الله یزدی و مومن با بیان اینکه در این دیدارها درباره لزوم حضور همه سلایق سیاسی اجتماعی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان تاکید شد، گفته: ما مطرح کردیم باید افرادی پاکدست و سالم و متخصص به مجلس راه یابند تا مجلس دهم نمادی از اجماع ملی و حضور همه سلایق باشد. ما همچنین تاکید کردیم رهبر انقلاب متعلق به همه جریان ها و سلایق مختلف کشور است. بنابراین مجلس خبرگان هم باید متشکل از اقشار و جریان های سیاسی و اجتماعی مختلف باشد تا همه احساس کنند که درمجلس خبرگان نماینده دارند. ما راه های رسیدن به اجماع و وفاق ملی را به حضور آیت الله یزدی و مومن رساندیم و تلاش ما این است که با توجه به بحران های منطقه‌ای همه مردم را به پای صندوق های رای دعوت کرده و این باور را در میان مردم ایجاد کنیم که تنها راه رسیدن به اهداف صندوق های رای است.


زیباکلام: مجلس در کجای نظام قرار دارد؟
صادق زیبا‌کلام در همایش اصلاح طلبان شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دهدشت با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی افزود: مجلس شورای اسلامی جایگاه مهمی در قانونی اساسی دارد، اما متاسفانه مجلس کشور ما نه تنها در رأس امور نظام نیست بلکه بعضی وقت ها این سوال پیش می‌آید که مجلس در کجای این نظام قرار دارد؛ تجربه نشان داده وقتی مجلس در موضوعات مهم مملکتی دخالت نداشته و امور به مسئولان سپرده شده حاصل کار رضایت‌بخش نبوده است. وی با اشاره‌ای به رویدادهایی که مجلس در مورد آن‌ها سکوت کرده است و انتقاد از این رویکرد، حساسیت امروز مجلس بر سر مسئله هسته‌ای را «کار خوبی» دانست و اظهار کرد:بدترین پاسخی که ما اصلاح طلبان می‌توانیم به مجلس بدهیم اینست که شما در هشت سال گذشته کجا بودید؟ در 6 سالی که آقای جلیلی مذاکره می‌کرد کجا بودید؟

در دولت گذشته با پوست کلفتی بازار گردشگری ایران را حفظ کردیم
اکبر غمخوار در میزگرد " گردشگری در دوران پسا تحریم " که در کافه خبر برگزار شد، گفت: در دوره قبل واقعا با پوست کلفتی ما بازار گردشگری را حفظ کردیم و بسیاری از شرکتها زیان دیدند اما خوشبختانه الان در نمایشگاه‌ها به ما برای حضور در ایران برای گردشگری و سرمایه گذاری التماس می کنند. او در مورد آمار افزایش تقاضا گفت: در تورهای سازماندهی شده که تاریخ پرواز، تور لیدر، مسیر بازدید و تعداد افراد مشخص است، الان 300 درصد افزایش نسبت به دوسال گذشته داریم که بسیار چشمگیر است.
غمخوار ادامه داد: خوشبختانه اکنون برای سرمایه گذار در بخش گردشگری هم تقاضا بالا رفته است چون سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که سود او تضمین بازگشت داشته باشد اما در گذشته اکثرا می ترسیدند.او گفت: اما الان حضور برای سرمایه گذاری مراکز تفریحی و هتل زیاد شده است.او با بیان اینکه برای اینکه ایران کشور توریستی شود، باید امکانات لازم را داشته باشد ادامه داد: در افق 1404 که باید 20 میلیون گردشگر را وارد کشور کنیم حداقل 400 هتل کم داریم و باید یک عزم جدی برای بخش خصوصی باشد.


قالیباف: آنچه کشور را زمین زده اقتصاد سیاسی است
قالیباف با تاکید بر اینکه ما نباید نسبت به رفع تحریم ها دلدادگی و ذوق زدگی پیدا کنیم و باید خودمان متعهد شویم و بایستیم که بودجه دولت و بودجه های عمومی ما در همین ۲۵ درصد باقی بماند، گفت: امکان و ظرفیتی را که از نفت حاصل می شود باید در جهت پیشرفت، علم، فناوری و انتقال تکنولوژی پیش ببریم نه خرید کالا و تجهیزات با قیمت های چند برابر. وی با بیان اینکه آن چیزی که کشور را زمین گیر کرده است اقتصاد سیاسی است نه اقتصادی که نفت آلودگی بخشی از آن است، افزود: چرخه ای که ما را به تولید می رساند و اقتصاد ما را تضمین می کند این است که کار و پروژه را تعریف کنیم و نیازها را روشن و مشخص کنیم. نیازها هم بخش های متفاوت دارند؛ از بخش های «های تک» تا بخش های عادی و روزمره جامعه که باید به همه آنها توجه کنیم

مخالفت ایران با سفر مشعل به تهران
منابع آگاه به روزنامه العرب، چاپ لندن اطلاع دادند که ایران سفر خالد مشعل، دبیر کل دفتر سیاسی حماس را به تهران لغو کرده است. به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از این روزنامه عربی مقامات ایرانی در اعتراض به سفر ماه پیش مشعل به عربستان با سفر او به تهران مخالفت کرده اند.علی رغم این که عربستان سعودی سفر مشعل به عربستان را صرفا سفری مذهبی و برای انجام فریضه حج عمره اعلام کرده بود اما مشعل در این سفر با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و شماری از مقامات دیگر عربستانی دیدار و گفت وگو کرد. مشعل این سفر را به همراه تعدادی از رهبران جنبش اسلامی حماس انجام داده بود. برخی منابع عربی ادعا کردند مشعل در این سفر پیشنهاد حضور سه هزار مبارز فلسطینی عضو شاخه نظامی حماس در کنار نیروهای عربستانی در جنگ زمینی در یمن را به مقامات عربستانی پیشنهاد داده است.

فریدون عباسی: احمدی‌نژاد سفیر صلح باشد!
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: ما باید کشور را از بن بست مدیریتی نجات دهیم و بهتر است احمدی نژاد فعالیتش را بعنوان NGO ادامه دهد و بصورت سفیر صلح باشد، دولت یازدهم می‌تواند از احمدی نژاد برای منطقه آمریکای جنوبی استفاده کند یعنی بعنوان سفیر همکاری ایران با این کشورها انتخاب شود همچنین دولت می‌تواند ستادی را در اختیار احمدی نژاد قرار دهد و منابعی را برای آنها اختصاص دهد تا از ظرفیت هر کس در کشور به خوبی استفاده شود و نباید این گونه باشد که افراد را قلع و قمع کنیم.

ترک اعتیاد به شیوه "بچه مایه دارها"!
اعدام ،حبس یا اعزام به شورآباد قم برای ترک اعتیاد از شیوه های دهه شصتی برای مبارزه با معضل اعتیاد بود اما در سالهای اخیر کمپ های ترک اعتیاد جایگزین این شیوه ها شده است، اما برای قشر خاصی از معتادان که متعلق به اقشار مرفه کشور هستند، کمپ های ویژه ای تاسیس شده است که اتفاقا از شیوه های بسیار مدرنی برای تبلیغ خود استفاده می کنند.کمپ هایی که کم از هتل ندارد و امکاناتی نظیر "استخر شنا؛بیلیارد،وسائل بدنسازی و حتی روحانی اختصاصی و ..." در آن وجود دارد.در تبلیغات این کمپ ها، تخصص اصلی "ترک اعتیاد به شیشه و مخدرهای صنعتی" عنوان شده است.

رشد نقدینگی‌ در دولت یازدهم روند کاهشی داشته است!
قائم مقام بانک مرکزی گفت: از‌ ابتدای دولت یازدهم تا پایان خرداد۱۳۹۴ متوسط رشد سالانه نقدینگی به سالیانه حدود 21.6 درصد می‌رسد. حال اگر‌ به رشد نقدینگی در سال 1391 که معادل 30 درصد بوده نگاه کنیم، کاهش رشد نقدینگی‌ در‌ دولت یازدهم کاملاً مشهود است.اکبر کمیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد بحث‌های به‌وجود آمده در مورد رشد نقدینگی در دولت یازدهم اظهار کرد: اخیرا و در پی انتشار آمار نقدینگی و به ویژه اضافه کردن آمار بانک‌ها و موسسات اعتباری در نقدینگی، برخی به طرح انتقاداتی در زمینه میزان و رشد نقدینگی و مقایسه آن با عملکرد دولت قبل پرداختند. متعاقبا بانک مرکزی در این خصوص با ذکر ‌ارقام و آمار، توضیحات جامع و مکفی را ارایه و بطور‌خاص‌ نسبت به مجزا کردن آثار افزایش نقدینگی ناشی از گسترش پوشش آماری مربوط به شش بانک‌ و چهار موسسه اعتباری که در واقع باعث انتقال و جابجایی حجم نقدینگی به سطحی جدید شده است اقدام و موضوع را بطور کارشناسی تبیین کرد.وی افزود: قاعدتاً با این توضیحات شفاف و کارشناسی، انتظار می‌رفت به طور طبیعی این منتقدان با این توضیحات قانع شده باشند. ولی آنها کماکان بر ادعای خود اصرار ورزیده و خارج از‌فضای‌ نقد منصفانه و کارشناسی، سعی در تخریب دستاوردهای حاصله و سیاه‌نمایی درخصوص عملکرد دولت و این بانک دارند. لذا دلایل ادعاهای اخیر‌ را باید در ‌اغراض‌ و اهداف دیگری‌ جست‌وجو کرد.


علت طولانی شدن مذاکرات هسته ای از نگاه مصلحی
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امروز در همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه قم و خراسان در محل هتل گلشن رضوی با اشاره به ضرورت حضور نخبگان حوزه‌های علمیه در عرصه جنگ نرم اظهار داشت: دشمن به دنبال عادی‌‌سازی برخی مسائل بوده برای مثال چرا مذاکرات دو سال طول کشید؟ پاسخ این است که دشمن به دنبال عادی‌سازی بود یعنی اینکه این مسئله عادی شود که مسئولان ایرانی و آمریکایی مقابل هم بنشینند و صحبت کنند.

نظر قاسمی در مورد حکم مهدی هاشمی
سردار سعید قاسمی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای پایگاه مقاومت شهید یوسفی همدان با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امروز قوه قضاییه دل مردم را شاد کرد، هرچند این اتفاق دیر رخ داد و حبس 10 تا 15 سال برای فرزند آقای خاطره، کم بوده اما دلشاد شدیم. سردار قاسمی با تأکید بر اینکه این میزان مجازات را تنها باید برای فردی که لاستیک در خیابان در زمان فتنه به آتش می‌کشید، در نظر گرفته شود، تصریح کرد: کمترین میزان مجازات برای این افراد، اعدام است. وی با بیان اینکه زندان برای این قشر سوئیت است، ادامه داد: شهرام جزایری که از زندان خارج شد، 10 سال جوان‌تر شده بود. 
وی با تشکر از اقدام قوه قضاییه با تأکید بر اینکه تلاش برخی برای ایجاد مسیر انحرافی در انقلاب، به ترکستان خواهد رفت، خاطرنشان کرد: حرف‌های این قشر برای مردم جذابیت نداشته و آنان به آن وقعی نمی‌گذارند. وی با اشاره به اینکه آقای خاطره به تازگی اعلام کرده که خوشحال است تابوشکنی‌ها را دیده است، گفت: این در حالی است که آنچه شکسته شد و از آن به عنوان تابو نام می‌برند، مانیفست امام روح‌الله و راه شهدا بود!

برای رابطه با ما، ایران باید سر عقل بیاید!
عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاینمایر همتای المانی اش گفت : ما در گفتگوهای امروز به موضوعات مختلف از جمله سوریه ، عراق ، توافق هسته ای با ایران ، اوضاع یمن،مبارزه با تروریسم و راههای همکاری بین پادشاهی عربستان و آلمان پرداختیم. الجبیر همچنین درباره روابط با ایران نیز گفت: ما خیلی امیدواریم که با ایران ،کشور همسایه ما که تاریخی طولانی دارد و کشوری اسلامی است رابطه داشته باشیم و این روابط را در همه زمینه ها گسترش و تعمیق بدهیم،اما همه اینها به رفتار ایران در منطقه بستگی دارد.وی افزود: ایران اگر می خواهد روابط عادی با کشور همسایه اش ( عربستان) داشته باشد باید به همان نسبت هم با کشورهای منطقه و همسایگانش رفتار عادی درپیش بگیرد،به همین دلیل می گویم که امیدوارم ایران سرعقل بیاید و این طبیعی است که ما ارزوی تغییر رفتار ایران را برای باز کردن راه به منظور برقراری بهترین روابط داشته باشیم. وزیر خارجه عربستان درپایان گفت: اگر این تغییر به وجود نیاید فقط می توانیم به خدا و دوستان مان تکیه کنیم تا با این نفوذ مقابله کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار