آیین رونمایی از مجموعه شعر «١٧٥اقیانوس» که به کوشش میلاد عرفانپور گردآوری شده با حضور گلعلی بابایی، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، علیرضا قزوه، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی‌محمد مؤدب مدیرعامل مؤسسه شهرستان ادب، سعید حدادیان و جمعی از شعرا در فرهنگ‌سرای مهر برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 12 August 2015
علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم رونمایی کتاب گفت: برخی بیان می‌کنند که شهدا غریب هستند در حالی که شهدا غریب نیستند این ما هستیم که غریبیم و آن‌هایی که جایگاه شهدا را درک نکردند غریب‌اند.

امیدوارم خیلی زود کتاب «١٧٥ اقیانوس» در کتابخانه عمومی کشور قرار گیرد و حضور من در این مراسم تأکید بر این است که مسئولان بدانند که هر کجا نام و یاد شهدا باشد باید حاضر باشند و اثبات نسبت کنند و این اثبات نسبت برای من و ما مایه افتخار است.

علی‌محمد مؤدب، مدیرعامل مؤسسه شهرستان ادب در بخش دیگری از آیین رونمایی از کتاب «١٧٥اقیانوس» گفت: ما برای این کار حتی با سردار بابایی مذاکره نیز نکردیم و اکنون اولین دیدار من با ایشان در جریان انتشار این کتاب صورت گرفته است و این نشان می‌دهد که همه یک خط را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: پیش از آمدن شهدای غواص خاطره‌ای از رزمندگان غواص خواندم و بعد از آن حالی به من دست داد که شعری سرودم که در این کتاب آمده است و آن را با توجه به حالم سروده‌ام.مؤدب در پایان سخنانش گفت: چقدر از لحظات جنگ وجود دارد که کاری برایش نشده است و این کار هنوز ابتدای راه است و سایر هنرها باید بعد از این ورود کنند و آثار متناسب خلق کنند.

میلاد عرفانپور که مجموعه «١٧٥اقیانوس» به همت او منتشر شده در این مراسم گفت: اولین کتابی که در ١٧سالگی منتشر کردم مرتبط با دفاع مقدس بود و اشعار آن متأثر از شهدای غواص بوده است کتابی خوانده بودم به نام «حماسه یاسین» که خاطرات آقای انجوی‌نژاد از گردان غواص‌های کربلای٤ بود که خاطرات دلنشینی در این کتاب وجود داشت و کتاب اول من متأثر از خاطرات «حماسه یاسین» بوده است.

وی افزود: در شعر بعد از انقلاب ما شاهد بودیم اشعار بدون هیچ جشنواره‌‌ای سروده شده و اتفاقات کوچک و بزرگ واکنش شاعران را برانگیخته است. در جریان بازگشت پیکرهای این شهدا ما اشعار خوبی می‌دیدیم و به نظرم رسید که می‌تواند این اشعار به عنوان یک سند تاریخی در راستای حماسه شاعران به منظور ادای دین به حماسه غواصان محسوب شود.

چند تن از شاعرانی که اشعارشان در مجموعه «١٧٥اقیانوس» به چاپ رسیده در این مراسم شعرخوانی کردند و در پایان پس از رونمایی از این کتاب از شاعران، پدیدآورنده و ناشر این کتاب تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار