رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از صادرات ۲۴ میلیون دلاری کالای صنعتی از همدان خبر داد و گفت: صادرات کالاهای صنعتی ۱۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 11 August 2015
رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از صادرات ۲۴ میلیون دلاری کالای صنعتی از همدان خبر داد و گفت: صادرات کالاهای صنعتی ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 به گزارش تسنیم؛حمیدرضا متین با اشاره به اینکه صادرات کالا از همدان از ابتدای امسال کاهش داشته است، اظهار داشت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۲۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار کالا از همدان به وزن ۳۱۸ هزار تن به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان صادرات ۵۶ درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است، افزود: صادرات کالاهای صنعتی و معدنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

متین سیمان را به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش اعلام کرد و گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۱۴ میلیون دلار سیمان صادر شده که ۳۲ درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده و البته صادرات سیمان در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۶ درصد داشته است.

وی عنوان کرد: کنسانتره آهن با صادراتی به ارزش ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار، موتور کولر آبی با صادرات ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار دلار، کلینگر با صادرات یک میلیون و ۱۴۷ هزار دلار، شور و ترشیجات با یک میلیون ۲۶۸ هزار دلار، بالاست مهتابی با ۸۹۱ هزار دلار و گونی پلاستیکی با ۶۲۷ هزار دلار از دیگر اقلام عمده صادراتی این بخش هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: بخش صنعت شامل ۴۳ کالا صادراتی بوده که به کشورهای ایتالیا، عراق، سوئد، ترکمنستان، مصر، افغانستان و اسپانیا صادر شده است.

وی تاکید کرد: صادرات در بخش معدن نزدیک به ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار دلار بوده که به کشورهای چین و عراق صادر شده و مهمترین آن کنسانتره و سنگ آهن بوده که عمده صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است.

متین اظهار داشت: صادرات در بخش مواد شیمیایی ۸۴۱ هزار دلار بوده که به کشورهای چین، ترکیه، پاکستان، عراق، مالزی و اتیوپی صادر شده و مهمترین کالای این بخش وازلین بوده که ۶۰۳ هزار دلار صادر شده است.

وی درباره صادرات بخش کشاورزی نیز گفت: در ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۰ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار کالای کشاورزی از همدان به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

متین کشمش را به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش اعلام کرد و گفت: در این مدت ۹ میلیون دلار کشمش از استان همدان به سایر کشورها صادر شده که ۲۱ درصد از صادرات استان همدان را شامل می‎شود.

وی افزود: سیب زمینی نیز به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش تاکنون یک میلیون و ۱۱۸ هزار دلار صادر شده است، محصولات این بخش به کشورهای لهستان، اکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، امارات، هند، عراق، افغانستان، ترکیه، اسلواکی و رومانی صادر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار