معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از ضرورت راه اندازی سامانه رصد اشتغال در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 04 June 2019

 علی جهانگیری در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه افزایش اشتغال در جامعه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان است گفت: وجود یک سامانه جامع برای رصد دقیق اشتغال ایجاد شده در استان ضروری است و باید این سامانه قابلیت ارائه اطلاعات دقیق و روزانه در مورد آمار اشتغال ایجاد شده و سایر شاخص های مورد نظر را داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم یکسازن‌سازی آمارهای مربوط به اشتغال و بیکاری از سوی دستگاه‌های متولی ابراز کرد: باید متناسب با واقعیت ها، نقاط ضعف و قوت را دانسته و با برنامه ریزی صحیح، برای رفع مشکلات تلاش کنیم.
وی همچنین از افزایش نرخ بیکاری استان از 10.6 به 10.9 دهم درصد خبر داد و بر ضرورت تلاش و همت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و بانک‌ها برای افزایش نرخ اشتغال و رونق تولید در استان تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از بخش نظارتی این کارگروه خواست نسبت به یکسان سازی آمارهای مربوط به اشتغال، توجه ویژه ای داشته باشد.
حسینی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه از ایجاد اشتغال برای 42 هزار و 662 نفر در سال 97 خبر داد.
سمساری، رییس سازمان تامین اجتماعی استان نیز گفت: در سال 97، تعداد بیمه شدگان استان در سال 97، 9 هزار و 32 نفر افزایش یافته است.
کریمزاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در استان نیز به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه در سال 97 پرداخت و از کاهش و اختصاص 30 درصدی منابع استانی صندوق توسط مرکز به صندوق کشوری انتقاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار