سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: 
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه ششم‌توسعه کشور باید ۳۰ درصد آموزش های علمی کاربردی مهارتی خواهد شد و این در حالی که کمتر از ۱۷ درصد است.
کد خبر: ۷۵۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 01 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهدی قیصری در همایش مشترک دانشگاه علمی کاربردی و آموزش و پرورش با هدف توسعه نظام آموزش های مهارتی اظهار داشت: اگر میخواهیم‌ به  رونق تولید دست یابیم‌باید مهارت آموزی را در کنار علم آموزی و کار آفرینی قرار دهیم.
وی بیان داشت: به منظور رسیدن به دانایی و توانمندی باید مهارت محور باشیم.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: دانش آموختگان ما علی رغم اینکه علم و دانش دارند  اما نمی توانند  طرح مسئله  کنند و این یک چالش پیش روی نظام نظری است.
وی اضافه کرد:  جامعه  در کنار نظام  نظری نیازمند آموزش مهارتی برای تربیت افرادی  است  که قادر و توانایی انجام کاری را  داشته باشند و  این  حرفه می تواند  در حوزه  کشاورزی و صنعت و خدمات باشد.
قیصری هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی را فراهم سازی بستری برای تربیت دانشجویان و فارغ التحصیلانی دانست که  متناسب با بازار کار آموزش ببینند، اضافه کرد: دانشگاه ارتباط مستقیمی با مشاغل دارد و اگر شغلی آنقدر کوچک باشد که نتوانیم عناون شغل بگیرد پودمان است.
وی ادامه داد: ما در استان اصفهان جز سه دانشکاه برتر هستیم  و 30 مرکز علمی کاربردی داریم.
قیصری با اشاره به اینکه با توسعه آموزش های مهارتی میتوانیم‌تا ۵ سال دیگر شاهد تحول عظیمی در اصفهان باشیم، ادامه داد: امروز محور آموزش در دانشگاه علمی و کاربردی تقاضا محور است و بنا به نیاز بازار کار فعالیت میکند و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد در دستور کار است.
وی بیان داشت: رابطه بین دانشگاه و اصناف باید نزدیک شود .

عقد تفاهم نامه علمی و کاربردی با آموزش و پرورش اصفهان 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: عقد تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی به منظور توسعه مهارت آموزی در بین دانش آموزان منعقد شد.
اعتدادی با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان  دهمین قراردادی است که با ارگان های مختلف منعقد شده است، اضافه کرد: طبق قانون سند تحول بنیادین  لازمه روابط آموزش و پرورش با سازمان ها  و ارگان ها  در جهت همکاری توسعه یابد.
وی با اشاره به افزایش تعداد هنرستان ها در جهت توسعه مهارت آموزی گفت: در این راستا نسبت به  شاخص کشوری از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و استان اصفهان به  لحاظ صنعتی بودن  می طلبد تعداد هنرآموزانی خود را  در حوزه فنی و حرفه افزایش دهد.
اعتدادی گفت: ما پتانسیل های دانشگاه علمی کاربردی را  جهت گسترش رشته های فنی و حرفه ای نیاز داریم.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار