آیت الله حسینی بوشهری:
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: امروز اقشار مختلف مردم باید نسبت به اهمیت و جایگاه محیط زیست کاملا آگاه و حساس باشند و مسوولین امر باید از هر فرصتی برای اطلاع رسانی و آموزش زیست محیطی در جامعه استفاده کنند.
کد خبر: ۷۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 10 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان قم، افزود: در سالهای اخیر در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست موج خوبی در جامعه و در رسانه ها ایجاد شده است که نباید مقطعی و گذرا بوده و این روند باید به خوبی ادامه داشته باشد. 

وی بر ضرورت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست، جذب مشارکت و حضور موثر مردم در این راستا می باشد و مسوولان امر باید به صورت پیوسته و مستمر از هر فرصتی برای آموزش و آگاه کردن جامعه نسبت به این مساله خطیر و حساس استفاده کنند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش ارزنده و موثر روحانیون و مبلغان در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید چالش ها و معضلات زیست محیطی و راهکارهای برون رفت از این مشکلات، به همراه برخی مبانی زیست محیطی برای روحانیون و مبلغان به ویژه علما و اساتید حوزه های علمیه مطرح شود تا در این جهت اقدامات مثبت و موثری به انجام برسد. 

حسینی بوشهری در پایان خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با مراکز علمی و پژوهشی حوزوی شد و گفت: شهر مقدس قم دارای ظرفیت ها و توانمندی های گسترده علمی است و می تواند کانون تولید مبانی علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست به ویژه با رویکرد دینی باشد و به عنوان الگویی برای دیگر استانهای کشور مطرح شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات این اداره کل در سالهای گذشته، برخی چالش های و معضلات زیست محیطی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: مولفه ها و شاخصه های زیست محیطی در استان قم باید در شان نام و جایگاه این خطه مقدس باشد. 

سید رحمان دانیالی با اشاره به بروز پدیده ریزگردها و گرد و غبار در استان قم به عنوان یکی از مهمترین معضلاتی که سلامت عمومی جامعه را با خطر مواجه کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر این معضل به ویژه بحران دریاچه نمک و منطقه مسیله در سطح ملی پیگیری می شود و امیدواریم با تصمیمات مسوولین کشور شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم. 

وی در پایان با بیان اینکه پژوهش های حوزوی می تواند به سمت و سوی پژوهش های دینی و کاربردی در عرصه محیط زیست هدایت شود، تصریح کرد: قطعا روحانیون و حوزه های علمیه با توجه به حضور در میان عامه مردم و نفوذ کلام خود، به خوبی می توانند در جهت فرهنگ سازی زیست محیطی در جامعه تاثیرگذار باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار