مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: در صورت واگذاری میزبانی اجلاس شهرهای تاریخی به شیراز، باید در حد شهرهایی مانند پاریس، فلورانس و بارسلون که پیش‌ازاین میزبان این برنامه بوده‌اند، ظاهر شویم.
کد خبر: ۷۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 10 August 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:هاشم مظاهری زاده عصر امروز در حاشیه یک‌صد و دهمین جلسه شورای اسلامی این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته با هماهنگی که با رایزنی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن داشتیم مکاتباتی با دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی جهان «ال اچ سی» که در کیوتو مستقر است، انجام دادیم و بنا شد برای دور بعدی اجلاس کاندیدای میزبانی شویم.

وی افزود: این اجلاس از سال 1984 آغازشده و ما با ارسال مدرک به عضویت این لیگ درآمدیم و البته رایزنی جمهوری اسلامی بنابر مدارک و تصاویری که از شهر شیراز ارائه شد به ما کمک کردند که مرحله پذیرش به‌عنوان عضو را بگذرانیم و در جمع شهرهای تاریخی جهان قرار بگیریم.

مظاهری با بیان اینکه مجمع عمومی اجلاس شهرهای تاریخی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، ادامه داد: اکنون یک سال از عضویت شیراز می‌گذرد و ما بنابر ظرفیت شیراز و فراخوانی که دبیرخانه اجلاس اعلام کرده برای سال 2018 اعلام کاندیداتوری کرده‌ایم چراکه در سال 2016 میزبانی بر عهده یکی از شهرهای اتریش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیتی که از قبال عضویت سازمان‌های بین‌المللی به وجود می‌آید با پیگیری شهرداری محقق می‌شود اما این مسئله زمانی در شکل حداکثری خود شکوفا می‌شود که شهرداری بستر را فراهم کند و ادارات و دستگاه‌های دیگر نیز همکاری کنند، پیشنهاد بدهند و همراه ما باشند تا ظرفیت شهر تاریخی شیراز در بعد جهانی ارائه شود.

وی بابیان این‌که این اعلام آمادگی برای میزبانی به‌طور رسمی با امضای شهردار ارائه‌شده، گفت: اگر به تاریخ برگزاری این رویداد مراجعه کنید شهرهایی مانند پاریس، فلورانس و بارسلون میزبانی این همایش را بر عهده داشته‌اند و ما امیدواریم بتوانیم برنامه‌هایی در شان نظام جمهوری اسلامی و در حد بزرگ‌ترین شهرهای تاریخی جهان ارائه دهیم.

مظاهری برگزاری این رویداد فرصت و بهانه‌ای برای ارتقای جایگاه و معرفی شهر شیراز دانست و ادامه داد: سال 2018 که مجمع عمومی اجلاس برگزار می‌شود این حق به میزبان داده‌شده که برای هر شرکت‌کننده بین 300 تا 500 دلار دریافت کند.

به گفته وی، مدعوین اصلی این برنامه شهرداران و یا هیئت‌هایی هستند که بنا به تشخیص خود شهرداری‌های کشورهای جهان در آن حضور یابند و پیش‌بینی می‌شود 30 شهر نماینده اعزام کنند و حداقل نیمی از آنها نماینده در سطوح بالا داشته باشند.

به گزارش فارس، در صورت پذیرش این میزبانی، شانزدهمین اجلاس شهرداری‌های شهرهای تاریخی جهان در سال 1397 در شیراز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار