مدیرکل راه آهن یزد گفت: به منظور دسترسی و اتصال شرکت نفت به خطوط ریلی، خط فرعی از ایستگاه یزد به طول چهار هزار و ۸۲۵ متر در سال 90 ساخته شده و از این طریق فرآورده های نفتی از هرمزگان منتقل می شود.
کد خبر: ۷۴۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 28 May 2019

سید مصطفی داودی گفت: به منظور حمل فرآوده های نفتی از هرمزگان از خط فرعی و سایت شرکت نفت یزد، با حضور مدیر منطقه‌ای فراورده‌های نفتی و مدیر توزیع فرآورده‌های سوختی شرکت ملی پخش ایران و جمعی از مسئولآن استانی و راه آهن بازدید کردیم.
وی از مزیت‌های حمل و نقل ریلی، حمل انبوه مواد سوختی و معدنی، کاهش ترافیک جاده‌ای، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تلفات جاده‌ای کرد. مدیرکل راه آهن یزد همچنین با اشاره به تغییر ریل‌های فرسوده در این منطقه اظهار داشت: به منظور بالا بردن کیفیت فنی در تردد و توقف قطارها و ارتقای ضریب ایمنی، ریل‌های فرسوده در منطقه یزد تعویض شده است.
داودی افزود: در سال ۹۷ با کاهش ۵۰ درصدی مسدودی خطوط و عملیات بهسازی، کیفیت خطوط ریلی منطقه ۱۲ درصد افزایش یافت که در راستای بالا بردن کیفیت فنی در تردد و توقف قطارها و افزایش ضریب ایمنی در سیر، بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ متر از ریل‌های فرسوده و سایش دار قوس‌ها تعویض شد.
وی یادآور شد: این عملیات شامل بلاک‌های بهاباد – چاه محمدو (۶۶ شاخه ۱۸ متری)، اضطراری ۲۶ – مبارکه (۳۷ شاخه ۱۸ متری)، چاه خاور – طبرکوه (۱۴ شاخه ۲۵ متری) و طبرکوه – مهرداد (۳۹ شاخه ۱۸ متری) است که ریل UIC۶۰ در همه بلاک‌ها برای جایگزینی مورد استفاده قرار گرفته است.

راه آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل و نقل بار در ۱۶ سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

۸۰ درصد مواد معدنی و ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران از طریق این استان با قطار جابه جا می‌شود.

در مسیر راه آهن یزد که به عنوان پر ترددترین مسیر کشور است، روزانه ۱۳۰ رام قطار مسافربری و باری عبور می‌کند و به طور میانگین بیش از ۴۰ هزار تن بار از بخش‌های معدنی و سایر بخش‌ها از این طریق جابه جا می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار