سردهنه های تخریبی، همزمان با دیواره سازی و لایروبی رودخانه های آسیب دیده از سیل انجام می شود.
کد خبر: ۷۴۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 12 May 2019

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران از احداث سردهنه های تخریبی، همزمان با دیواره سازی و لایروبی رودخانه های آسیب دیده از سیل خبر داد.

محمدابراهیم یخکشی گفت: با تخریب سردهنه زراعی در پی سیلاب اخیر، بازسازی سردهنه و کانال های انتقال آب در اولویت برنامه های خدمات رسانی به کساورزان قرار گرفت که تا کنون ۸۰ درصد ازسردهنه های تخریبی بازسازی و مرمت شد.

وی با بیان اینکه همزمان با احداث سردهنه های تخریبی، دیواره سازی و لایروبی رودخانه های آسیب دیده نیز در بخشی از بازه ها عملیاتی شد افزود: این اقدام در رودخانه تالار به ویژه در محدوده زیراب در حال اجراست و رودخانه تجن و بقیه نیز با بازه بندی صورت گرفته علاوه بر بازسازی سردهنه که در اولویت نخست قرار دارد لایروبی نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای جلوگیری از تصرفات رودخانه ای را در کاهش سیل مهم برشمرد و درباره آزادسازی حریم و بستر رودخانه های استان خاطرنشان کرد: بررسی های میدانی برای شناسایی مناطق تصرف شده در دست اقدام است که پس از شناسایی ، اقدامات قانونی برای رفع تصرفات بستر سازه های اعمال می شود.

به گفته ی یخکشی، براساس قانون در بسترهای سیلاب دشت باید کشت یک ساله صورت گیرد و چنانچه باغ هایی در مسیر رودخانه ها هم که مانع عبور سیل می شوند باید به زراعت یک ساله تبدیل شوند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار