مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با رد ادعای اختلاس در هیئت‌ها گفت: هیئت‌های ورزشی به دلیل کمبود اعتبارات توانایی پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز خود را ندارند لذا به هیچ وجه امکان اختلاس در هیئت وجود ندارد.
کد خبر: ۷۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 09 August 2015
کوروش صبوریان در نشست خبری مدیرکل و معاونان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مراسم تجلیل از خبرنگاران این استان، اظهار کرد: آماده تعامل با تمام مجموعه‌های اقتصادی برای جذب اسپانسر هستیم و در بخش‌های مختلف ورزش قهرمانی و همگانی با اسپانسر برای حل مشکلات تیم‌ها و ورزشکاران همکاری می‌کنیم.

وی افزود: حضور فرهاد ظریف در استان و سرمایه‌گذاری او در مشهد ظرفیت خوبی برای آینده والیبال استان به وجود آورده است و باید از دیگر ملی پوشان و قهرمانان استان هم در زمینه استعدادیابی و تیم‌داری کمک گرفته شود و آمادگی داریم تا در حد توانمان در این زمینه از ورزشکاران حمایت کنیم.

صبوریان تاکید کرد: برای رعایت قانون با هیچ مسئول و هیئتی تعارف نداریم لذا هدف اداره‌کل در تمام زمینه‌ها ابتدا رعایت قانون است و با هرگونه انحرافی از قانون به طور قاطع برخورد می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان در ارتباط با آخرین وضعیت هیئت هندبال استان گفت: با برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیئت هندبال استان به حواشی این رشته ورزشی در استان پایان می‌دهیم.

وی خبر داد: در جلسه‌ای با مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج (ع) آقای میرعلی اعلام کردند که ثامن در لیگ هندبال این فصل حضور پیدا نمی‌کند و امکان دارد در فصل بعد با توان بیشتری در این عرصه حضور پیدا کند، دلیل مشخصی از این تصمیم وجود ندارد و در حال حاضر به دنبال جذب اسپانسری دیگر هستیم تا با سهمیه میزان در لیگ برتر هندبال کشور حضور پیدا کند.

صبوریان ادامه داد: ثامن در این فصل جایگزین میزان در لیگ والیبال کشور می‌شود همچنین موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) در دیگر رشته‌های ورزشی مانند گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه باید در ورزش کشور فرهنگ‌سازی شود، گفت: برخی مشکلات در استادیوم‌ها تنها از طریق فرهنگ‌سازی حل می‌شود و هر چقدر هم هزینه کنیم تا فرهنگ در استادیوم حل نشود نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بر روی توسعه ورزش بانوان استان تمرکز کرده‌ایم، گفت: در نظر داریم تا بیشتر در حوزه بانوان سرمایه‌گذاری کنیم که خوشبختانه موسسه ثامن‌الحجج (ع) در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و طی مذاکرات بیشتر و شناخت ظرفیت‌ها در این زمینه بیشتر از گذشته فعال می‌شویم.

صبوریان با اشاره به آخرین وضعیت استادیوم تختی افزود: تختی احتیاج به بازسازی و یا ساخت دوباره دارد و این موضوع احتیاج به زمان و هزینه‌ای زیاد دارد که با بودجه‌های دولتی امکان پذیر نیست به همین دلیل با شهرداری در زمینه وضعیت این استادیوم مذاکراتی شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه به زودی یکی از نخستین استان‌هایی می‌شویم که با مشارکت بخش خصوص پروژه‌ای را به اتمام می‌رساند، گفت: رویکرد وزارت در شرایط فعلی تکمیل پروژه‌های نیمه کاره به جای افتتاح پروژه‌ای جدید است بر همین اساس ما در استان هم بر روی همین موضوع تمرکز کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست، اظهار کرد: مشکلات جوانان باید به دقت بررسی شوند همچنین مقوله فرهنگ نیز در ورزش نخستین هدف است و باید به آن توجه شود.

جعفر قدیری افزود: متاسفانه به فرهنگ در ورزش فقط ظاهری توجه شده است اما خوشبختانه در حال حاضر نظام‌نامه جامع فرهنگی ورزش توسط وزارت ورزش و جوانان در حال تدوین است.

قدیری تصریح کرد: در صورت تدوین نظام‌نامه جامع فرهنگی ورزش بسیاری از مشکلات حل می‌شود و می‌تواند خیلی کاربردی باشد، همچنین امسال افزایش اعتبار خوبی را داشته‌ایم که امیدوارم بتوانیم برخی از مشکلات جوانان و سازمان‌های مردم نهاد را حل کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بودجه وزارت ورزش و جوانان بسیار اندک است و بخش جوانان این وزارتخانه بودجه ناچیزی در سطح کشور دارد که به اندازه‌ای نیست بشود در مدت زمان کوتاهی مشکلات جوانان و سمن‌ها را حل کرد اما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که با برنامه‌ریزی مشکلات این حوزه را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار