امام جمعه تکاب گفت: پیام برجامی ایران و اقدام رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی هرچند دیر هنگام بود اما اقدامی بسیار مناسب و قاطعانه به شمار می‌رود و مردم باید از این تصمیم حمایت کنند.
کد خبر: ۷۴۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 10 May 2019
پیام برجامی شورای عالی امنیت دیر هنگام اما قاطعانه بود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام عیسی برادری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: پیام قاطعانه برجامی ایران اسلامی به آمریکا و اروپا و اقدام رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی هرچند دیر هنگام بود اما اقدامی بسیار مناسب و قاطعانه به شمار می‌رود و مردم نیز از این تصمیم حمایت می‌کنند.

وی افزود: ایران در این پیام، کاهش سطح تعهدات و مهلت دو ماهه برای عمل به تعهدات از سوی آمریکا و اروپا را عنوان کرده است و اگر طرف مقابل به تعهدات عمل نکند ایران وارد مرحله دوم می‌شود.

امام جمعه تکاب به راهپیمایی سراسری امروز مردم بعد از نماز جمعه اشاره کرد و گفت: مردم به عزت و استقلال علاقه دارند و در مقابل زیاده خواهی آمریکا و کشورهای اروپایی در بحث برجام و انرژی هسته‌ای پشتیبان دولت و به دنبال احقاق حق هستند و ایران نباید در این خصوص تردید کرده و باید محکم در مقابل دشمن ایستادگی کند.

وی بند 26 و 36 برجام را فرصتی برای ایران خواند و ادامه داد: در این دو بند پیش بینی شده است که در مقابل نقض عهد طرف مقابل، ایران می‌تواند به تعهدات خود به صورت جزئی یا کلی عمل نکند، هرچند زودتر باید اقدام می‌شد اما به تازگی از آن استفاده کرده است و دولت باید بر روی تصمیم خود اصرار کرده و منفعلانه عمل نکند.

برادری صحبت‌های دیروز عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در خصوص احتمال اخراج برادران افغانی را نسنجیده خواند و افزود: این افغانی‌ها کسانی هستند که به ایران پناه آورده‌اند و همیشه به ایران، انقلاب و نظام کمک کرده‌اند و ادبیات رهبری در مقابل مسلمانان افغانی این است که من به وجود شما افتخار می‌کنم و در نهایت در جنگ در سوریه و دفاع از حرم به کمک ایران آمدند و باعث شدند جنگی که ممکن بود واجب عینی باشد واجب کفایی شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به عراقچی این است که برای رفع مشکلات اقتصادی جلوی بعضی رانت‌هایی که وجود دارد گرفته شود و مدیران دو تابعیتی و نجومی بگیران از دولت اخراج شوند چرا که به نظر من این عمل بهتر از این است که احساسات میلیون‌ها مسلمان آزاده را جریحه دار کنند.

امام جمعه تکاب به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی کشور اشاره و تصریح کرد: سخنان رهبری در این دیدار نکات بسیار مهمی دارد چرا که دشمن ستیزی و عمل به آموزه‌های قرآنی را تبیین می‌کند.

وی دیدار رهبری با طلاب و تاکید به افزایش معرفت نسبت به قرآن و عمل به آن را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: باید همچون پیامبر(ص) در مقابل دشمن ایستاد و جنگ و سختی‌های آن را تا پیروزی اسلام تحمل کرد.

برادری مبارزه صحیح فرهنگی در مقابل روزه خواری را وظیفه همه مسلمانان دانست و افزود: تکریم ماه رمضان مسؤولیت اجتماعی هر مسلمان است که باید آن را انجام دهد، هرچند قوه قضائیه و بعضی دستگاه‌ها می‌توانند با روزه خواری برخورد قانونی کنند اما این نافی مسئولیت‌های اجتماعی و اسلامی نیست و رعایت همگانی شئونات ماه مبارک رمضان در محیط‌های اجتماعی و مبارزه صحیح فرهنگی با روزه خواران باعث تکریم ماه رمضان است.

وی ادامه داد: تبلیغات محیطی اثر گذار، شیوه‌های تبلیغی، موج آفرینی اجتماعی، تکریم رمضان اولی‌ها و تشویق کارمندان روزه‌داری که کارهای خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند و حاضران در نمازهای جماعت به ویژه جوانان و نوجوانان باعث می‌شود ماه رمضان گرامی داشته شود.

امام جمعه تکاب به کمک خانواده‌هایی که توان مالی دارند به مدارس به خاطر گرانی کاغذ تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری جزء خوانی بسیار با شکوه قرآن کریم در تکاب قابل تقدیر است و این مراسم با حضور یک هزار و 500 نفر از اهالی تا کنون برگزار شده و این تعداد نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: مهد کودک قرآنی که در کنار این مراسم وجود دارد بهترین فرصت برای آموزش آموزه‌های قرآن به کودکان به شمار می‌رود که می‌تواند در مقابل سندهای غربی قد علم کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار