معاون دادگستری یزد پيشنهاد كرد؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، گفت: برای مدیریت پسماند های شهری می توان از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس و ارائه خدمات عمومی رایگان استفاده کرد.
کد خبر: ۷۳۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 27 April 2019

«محمد حسین رحیمی زاده» در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با موضوع ساماندهی مسئله پسماند‌های شهری، افزود: اداراتی همچون محیط زیست، منابع طبیعی، راه شهرسازی و شهرداری‌ها می توانند کمبود نیروی انسانی خود را از طریق درخواست به دستگاه قضایی و استفاده از احکام قضایی ارائه خدمات عمومی رایگان جبران كنند.

وی تصریح کرد: نگاه قانون به مسئله پسماندها بیشتر نگاه پیشگیرانه و مبتنی بر آموزش و فرهنگ سازی است که باید با یک برنامه‌ریزی جامع، مدون و مستمر محقق شود.

این مقام قضایی، جرم‌انگاری قانون‌گذار در مسئله پسماندهای شهری را سطحی و کم اثر در بازدارندگی دانست و بیان كرد: باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی بتوان مشکلات ایجاد شده در این زمینه را سامان دهی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ابراز كرد: پسماندهای صنعتی، بهداشتی و نخاله‌های ساختماهی، مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده و این موضوع نیازمند یک اقدام جدی است.

ایجاد مکاني مناسب و استاندارد برای تخلیه پسماند

«سعید رضا پارسائیان» معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد نيز در اين نشست گفت: برای حل مشکل پسماند های شهری ابتدا باید یک مکان مناسب و استاندارد تدارک دید و سپس با اقدامات فرهنگی، اطلاع رسانی و قضایی به این موضوع ورود کرد.

وي تصریح کرد: قانونگذار در بسیاری از مسائل ابتدا رویکرد فرهنگی، اطلاع رسانی و اخطار و هشدار را مدنظر قرار داده و برخورد قضایی و صدور مجازات را به مرحله نهایی واگذار کرده است.

این مقام قضایی به کمبود نیروهای ضابط در دستگاه ها و سازمان های درگیر در مسئله پسماند اشاره کرد و گفت: باید نیروی انسانی متبحر و آموزش دیده در این زمینه افزایش یابد تا در ارتباط و تعامل مستمر با دستگاه قضایی بتوان بر این مشکل فائق آمد.

وی ابراز كرد: باید مأمورین بهداشت و درمان، جهادکشاورزی، نیروهای شهرداری، منابع طبیعی و محیط زیست در یک تعامل سازنده و همکاری مستمر موارد را پیگیری كنند تا نتایج مطلوب تحصیل شود.

معاون دادستان یزد، همکاری و مشارکت مردم در این موضوع را خواستار شد و گفت: مردم نیز باید در این زمینه همکاری جدی با متولیان امر داشته باشند و ادارات و نهادها مرتبط نیز در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اقدام اساسی انجام دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار