امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بعد از لغو تحریم‌ها، دولت و مجلس باید حساب‌شده کشور را مدیریت کنند، گفت: فرصت‌های به وجود آمده از لغو تحریم‌ها نباید به هدر برود.
کد خبر: ۷۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 07 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه پیروزی نهایی به شیعیان اختصاص دارد، اظهار کرد: دشمنان ما اصل همه شرارت‌ها هستند و همه ناپاکی‌ها از آنها صورت می‌گیرد و شیعیان اهل هدایت و تقوا هستند.
وی با بیان اینکه شیعه کسی است که جایگاه امام خود را در رفتار و کردار و دیگر شئون زندگی نشان می‌دهد، افزود: شیعیان، اخلاق، ادب، عفت، حجاب و ... را که از رهبران دینی خود گرفته در جامعه به‌کار می‌برد.
یوسف‌پور با اشاره به اینکه ایمان و توکل به خدا، توسل به پیامبر (ص) و تمسک به قرآن تنها همین سه راه عامل نجات بشر است، گفت: توکل، توسل و تمسک باید واقعی باشد و با لقلقه زبان نمی‌توان از این مسائل بهره گرفت.
امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه در تاریخ روایتی از ابوبصیر مبنی بر آزار نرساندن به همسایه نقل شده است، تصریح کرد: باید پاک و نورانی شد تا بتوان از نور الهی و ائمه بهره گرفت و کسی که در زندگی آلوده به گناه شده نمی‌تواند از پاکان بهره بگیرد.
یوسف‌پور با اشاره به اینکه همه مسائل اخلاقی و دینی را باید در زندگی به‌کار گیریم و پایبند باشیم، ادامه داد: نباید برخی موارد دین را سبک بشماریم و بر اساس سلیقه خود عمل کنیم.
وی با بیان اینکه کشور ما در مسائل مختلف علمی به پیشرفت‌های مهمی در دنیا دست یافت، خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، سیاست‌زدگی برای مراکز دانشگاهی سم مهلک است ضمن اینکه باید سیاست‌های اصلی نظام را پیگیری کنند.
امام جمعه موقت ساری با اشاره به روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران وظیفه مهمی دارند و اگر این وظیفه مقدس خبرنگاری به‌خوبی صورت گیرد فضای عمومی جامعه، همسو با نظام جمهوری اسلامی تداوم یافته و حفظ می‌شود در غیر این صورت جامعه به نگرانی و بی‌اعتمادی گرفتار می‌شود و ضربه مهمی به اصل نظام می‌خورد.
این مسئول با بیان اینکه پیروزی هسته‌ای موفقیت خوبی برای مردم ایران است، افزود: با منطق و گفت‌وگو در اثبات حق خود موفق شدیم و جایگاه صنعت هسته‌ای ایران را به ثبت رساندیم و با همه زورگویی‌های استکبار و صهیونیسم، به نتیجه مطلوب رسیدیم.
یوسف‌پور با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای نقاط قوت بسیاری دارد، گفت: ممکن است نقاط ضعفی هم در توافق هسته‌ای وجود داشته باشد و کارشناسان باید با بررسی حساب‌شده برجام، منافع ملی را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه بعد از لغو تحریم‌ها، دولت و مجلس باید حساب‌شده کشور را مدیریت کنند، تصریح کرد: فرصت‌های به وجود آمده از لغو تحریم‌ه، نباید به هدر برود و باید با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، سطح تولید در کشور افزایش یافته و کمبودها رفع شود.
امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه کاروان شهدای غواص به مازندران رسیده و این کاروان از غرب مازندران به سمت شرق استان در حرکت است، ادامه داد: 30 شهید غواص همزبان با شب شهادت امام صادق (ع) میهمان مردم مازندران هستند و مراسم وداع با این شهدا در محل پارک موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه مدیون شهدا، علما، امام راحل و رهبر انقلاب هستیم، گفت: هرگاه با شهدا روبه‌رو می‌شویم تقاضا می‌کنیم اگر ما را شفاعت نمی‌کنند شکایتی هم از ما نداشته باشند که نتوانستیم راه آنها را آن‌گونه که باید ادامه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار