استاندار يزد تأکید کرد:
استاندار یزد با اشاره به ضرورت فعال سازي شوراي مسكن در استان گفت: نگاه جامعه محور فعاليت‌هاي سازمان نظام مهندسي باید در شهرسازي جلوه‌گر شود .
کد خبر: ۷۳۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 08 April 2019

«محمدعلی طالبی» در جریان ديدار با اعضاي سازمان نظام مهندسي استان اظهار كرد: در سال رونق توليد قرار داريم و توليد به معناي عام همه بخش ها را شامل مي شود و صنعت ساختمان، به عنوان محرک حوزه های مختلف با رونق خود میتواند در همه بخش هاي اقتصادي استان اثرگذار باشد .

وی افزود: شرايط اقتصادي، ظرفيت‌هاي استان و وضعیت بيكاري به گونه‌اي است كه علاوه بر بخش صنعت، بايد به بخش‌هاي ديگر از جمله بخش خدمات، گردشگري و ساختمان نيز توجه کنیم و از اين جهت يكي از محورهايي كه به استان در شرايط فعلي كمك می‌كند بخش ساختمان است .

استاندار یزد گفت: این بخش مخصوصا با ظرفيت‌هايي كه از منظر نیروی انسانی متخصص و ماهر از آن بهره مند است، مي تواند نقش موثری را در استان و كشور ايفا كند.

طالبی تصریح کرد : خدمات فني و مهندسي استان چه در بخش ساختمان چه ساير رشته‌هاي عمراني بايد در كشور حرفي براي گفتن داشته باشد و شركت‌هاي فعال و توانمند از سرمايه اجتماعي استان و اعتمادي كه به نيروي‌هاي كاري آن وجود دارد حداكثر بهره‌برداري را بکنند .

این مسئول ادامه داد: شهرسازي موضوعي بسيار مهم است چرا که شهر به منزله يک موجود زنده است كه علاوه بر ساختمان سازي، جنبه‌هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي نیز باید در آن لحاظ شود و يكي از همین جايگاه‌هايي كه نیاز به توجه دقیق دارد، سازمان نظام مهندسي ساختمان است .

وی خاطرنشان کرد: روح اجتماعي فعاليت هاي مربوط به سازمان نظام مهندسي بايد در شهرسازي جلوه گر شود و امروز اين گفتمان را در مديران شاهد هستيم و بخش خصوصي نيز بايد هم نوايي لازم را با اين جريان داشته باشد تا بتوانيم فرایند شهرسازي موثري را با توجه به ابعاد مختلف زندگي در شهر به پیش ببریم .

استاندار یزد بیان کرد: وضعيت استان در حوزه نظارت قابل تامل است و ضروريست چالش ها و آسيب هاي نظارتي در زمينه وظايف و اختيارات نظام مهندسي ديده و كار نظارتي تقويت شود و اين مسئوليت به عهده همه ماست كه نسبت به كيفيت ساختمان سازي در شهرها حساس باشيم .

وي افزود: هماهنگي‌هاي بين بخشي می تواند زمينه كار در حوزه صنعت ساختمان را تقويت كند و از سوی دیگر رصد مشكلات و زمينه سازي حضور پيمانكاران بومي در استان نیز لازم است.

این مسئول در پايان گفت: فعال سازی شوراي مسكن استان برای هم انديشي با تشكل هاي بخش خصوصي و انجام سياست گذاري هاي مناسب در دستور کار قرار می گیرد تا بتوان در این حوزه ظرفيت شهرستان ها را نیز فعال و به کار گرفت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار