امام‌جمعه شیراز یادآور شد: پرونده حادثه سیل شیراز همچنان مفتوح است و نباید این‌گونه برداشت شود که با گذشت زمان بسته‌ شده، لذا مسئولان قضایی باید حقوق آسیب‌دیدگان را با دقت به آن‌ها برگردانند.
کد خبر: ۷۳۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 07 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در نشست جمع‌بندی آثار و تبعات سیل شیراز که با حضور مسؤولان ارشد شهرستان در دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی باید تمام سازمان‌های مرتبط با سیل را در نظر گرفته و سهم احتمالی هرکدام را در این حادثه مشخص کند، چراکه مباحث حقوقی آن بسیار مهم بوده و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

وی افزود: به‌ هرحال در خانه‌ای که در مسیل ساخته‌ شده حتماً دستگاهی در ارائه مجوز آن قصور کرده و باید امروز پاسخگو باشد که این راستی‌آزمایی وظیفه دستگاه قضا است و ما نمی‌توانیم در مقام قاضی حکم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: بنده به مسئولان دستگاه قضا گفته‌ام که مسؤولیت آنان در حادثه سیل شیراز سنگین است و باید تمام ابعاد قضیه را مشخص کنند و جکمی را که قاضی می‌دهد نیز همه بپذیرند.

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: پرونده حادثه سیل شیراز همچنان مفتوح است و نباید این‌گونه برداشت شود که با گذشت زمان بسته‌ شده، لذا مسئولان قضایی باید حقوق آسیب‌دیدگان را با دقت به آن‌ها برگردانند.

دژکام افزود: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که مسؤولیت‌ها و مدیریت‌ها در این حادثه را مورد بازبینی قرار دهند تا مشخص شود چه دستگاه‌هایی در این واقعه دچار قصور احتمالی شده‌اند و به چه میزان قصور صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به کم‌کاری برخی مدیریت‌ها در کارها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در همین شهر شیراز منزلی سه بار تملک شده، اما هنوز تخریب نشده و معلوم نیست چه زمانی باید تخلیه شود.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: چرا باید هر دستگاهی که در کارهای محوله کوتاهی کرد و مالک مربوطه را به امکانات وسیع رساند، بار مالی آن بر دوش دولت گذاشته شود؟

دژکام افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که ملکی را شبانه فروخته و رفته است؛ معلوم است که در چنین اتفاقاتی کسانی در مجموعه مدیریتی کم‌کاری کرده‌اند که شاهد چنین مسائلی هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه بحران‌ها را جدی باید گرفت، گفت: به دلیل نظارت ضعیف، شهر بدون روال منطقی بزرگ می‌شود، پس‌ از آن برای ارائه خدمات با مشکل مواجه می‌شویم.

دژکام افزود: ما باید از حادثه سیل شیراز درس عبرت بگیریم چراکه خطر سنگین‌تر از این حرف‌ها است و ممکن است در آینده نیز تکرار شود.

امام‌جمعه شیراز خطاب به مدیرکل امور شهری استانداری فارس نیز گفت: یک نفر باید در این حادثه پاسخگو باشد و با توجه به اینکه تمامی دستگاه‌ها به‌نوعی زیرمجموعه استانداری محسوب می‌شوند، مسؤولیت شخص استاندار در این ماجرا ویژه است.

وی با اشاره به فرهنگ غنی مردم شیراز و نقش بزرگان این شهر و دیار در ایجاد این فرهنگ نیز گفت: در ماجرای سیل همه شاهد فرهنگ غنی مردم شیراز بودیم که این مهم را مدیون کسانی هستیم که این فرهنگ را درگذشته در این شهر ایجاد کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار