تابناک: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دلیجان گفت: فعالیت سه واحد صنعتی آلاینده در این شهرستان متوقف شد.
کد خبر: ۷۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 07 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی کامبیز خلیلی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دلیجان گفت: این واحدها تولید کننده عایق رطوبتی بودند که بدون مجوز رسمی از حفاظت محیط زیست، تاسیسات تولید قیر نیز راه اندازی کرده بودند.

وی بیان کرد: با حکم قضایی کارگاه های تولید قیر این واحدهای تولیدی و صنعتی مهر و موم شد.

خلیلی بیان کرد: بر اساس تکالیف قانون برنامه پنجم، به منظور ایجاد و توسعه هر واحد تولیدی و صنعتی جلب نظر و دریافت مجوز از محیط زیست الزامی است و هر اقدام عمرانی باید پیوست مطالعات زیست محیطی داشته باشد.

خلیلی عنوان کرد: طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی نیز هر واحد تولیدی که اثرگذاری منفی در کیفیت منابع زیستی پایه داشته باشد در صورت بی توجهی به رفع معضلات و آلاینده ها با شکایت اداره حفاظت محیط زیست و حکم دادستان شهرستان تعطیل می شود.

وی گفت: شهرستان دلیجان به دلیل استقرار طیف بزرگی از واحدهای تولید قیر و ایزوگام با حجم بالایی از آلایندگی ناشی از فعالیت این واحدها دست و پنجه نرم می کند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دلیجان یادآور شد: به علت اشباع شدن ظرفیت این شهرستان در فعالیت های ایزوگام و قیر و بر اساس مصوبات کارگروه های تخصصی مربوط، از این پس صدور مجوز برای صنایع آلاینده به خصوص قیر و عایق رطوبتی در این منطقه ممنوع است.

خلیلی گفت: اگر چه دلیجان به عنوان قطب تولید عایق رطوبتی کشور شهرت دارد، اما این نقش موجب نمی شود که صنایع فعال در این چرخه موازین زیست محیطی را در مناسبات کاری خود به درستی تعریف نکنند و با آلایندگی آسیب و تخریب محیطی داشته باشند.

وی بیان کرد: برخی از واحدهای صنعتی با وجود داشتن سیستم فیلتراسیون از استانداردهای لازم بهره مند نیستند و با انتشار گازهای آلاینده در هوا سلامت مردم را تهدید می کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دلیجان اظهار کرد: در سال جاری 37 واحد صنعتی و تولیدی آلاینده این شهرستان اخطار زیست محیطی دریافت کرده اند.

خلیلی گفت: پنج واحد صنعتی نیز در هفته گذشته به دلیل نداشتن مجوز زیست محیطی مهر و موم شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار