آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه به زودی مشکلات سیل شیراز با کمک مسئولان و مردم حل می شود، بیان کرد: در لرستان 20 هزار خانوار دچار سیل شدند، پیش از گفتن من شاهد کمک های مردمی بودیم، مردم با متناسب به کالاهای مورد نیاز، کمک های خود را به مراکز معتبر تحویل دهند.
کد خبر: ۷۳۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 05 April 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «آیت الله لطف الله دژکام» امروز (جمعه 16 فروردین) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه درس انسانیت را امام حسین (ع) را به ما داده است، گفت: انسانیت وابسته به قیامت است که آن کار در قیامت به کجا ختم می شود.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کار صالح انجام دادن مبتنی بر قیامت است، افزود: برخی از کارهای صالح به دنبال جلب توجه هستند، اگر در انجام کار خیر، غیر از خدا را درنظر بگیرد برای خداوند شریک قرار داده است، در کار خیر باید خدا و غربت خدا مدنظر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اخلاص باید یکی از ارکان رفتار سیاسیون باشد و این از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز است، در غرب شاهد اخلاق با درنظر گرفتن سود در حال انجام است اما انسانیت و اخلاق برای خدا است که تبدیل به ارزش جاویدان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه عدم اعتقاد قیامت و حساب و کتاب انگیزه انجام عمل صالح را می گیرد، اشاره کرد: در کار خیر برای خدا شریک قرار ندهید و کارهای خیر را به نمایش نگذارید، خدا برای دیدن کافی است.

 

آیت الله دژکام عنوان کرد: صحنه های زیبایی که در حادثه سیل به نمایش گذاشته شد به دنیال گره گشایی بودند و اینها برای خدا بود و خلوص داشت و نتیجه آن را خواهند دید، اگر به دنبال رضای مردم باشید هرگز رضایت همه مردم را به دست نخواهید آورد.

 

امام جمعه شیراز در بخشی دیگر از سخنانش با تشکر از فعالیت ها پاسداران و تبریک روز آنها، گفت: در سیل اخیر با مشکلاتی در شهر شیراز مواجه بودیم که با همت مردم مرتفع شد که البته نباید تلاش مسئولان در این بحران را نیز نادیده گرفت.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این مورد این حادثه، بیان کرد: باید به دنبال حل مشکلاتی برویم که در صورت تکرار این بحران شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم، به مردم سیل زده شیراز قول پیگیری مشکلات آنها را دادم، کارها تا عملیاتی نشده نباید اعلام شود چرا که به مردم امیدی را می دهد که انجام نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: هر پروژه بدون دقت کافی نتیجه آن ایجاد مشکل است، بنابراین کار باید عالمانه و مجاهدانه باشد یعنی بر مبنای اصل مهندسی و به صورت جهادی انجام شود.

 

آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه به زودی مشکلات سیل شیراز با کمک مسئولان و مردم حل می شود، بیان کرد: در لرستان 20 هزار خانوار دچار سیل شدند، پیش از گفتن من شاهد کمک های مردمی بودیم، مردم با متناسب به کالاهای مورد نیاز، کمک های خود را به مراکز معتبر تحویل دهند.

 

امام جمعه شیراز با اشاره بحث های تحریم صلیب سرخ، گفت: آنها چه کمک کنند چه نکنند باید بدانند عظمت امت اسلامی ایران به پشتوانه الهی است، شما مردم با عزت هستید و ملت باعزت زمین نمی خوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار