سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد که علی رغم مشارکت گسترده مردم در کمک به سیلزدگان، توزیع این کمک ها پراکنده بوده و متناسب با نیازها نیست.
کد خبر: ۷۳۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲ 31 March 2019

 تابناک فارس به نقل از ایسنا: نواب قائدی در پایان جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های امدادی، انتظامی و وزارت نیرو برگزار شد، گفت: این حلسه در راستای بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراهای شهر و روستا مبنی بر وظایف نظارتی شوراها بر امور شهر برگزار شده و همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه فراخوانده شدند تا زمینه‌های بروز سیل و نحوه امدادرسانی مورد بررسی قرار گیرد . 
او با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان شیراز، رئیس پلیس راهور و فرمانده انتظامی فارس گزارشی از روند امدادرسانی و اقدامات ترافیکی و امنیتی ارائه دادند، گفت: در این جلسه مدیران سازمان آب منطقه‌ای استان فارس و آبفای شیراز گزارشی از میزان بارش در روزهای پنجم و ششم فروردین ارائه کردند‌ که قرار است بزودی نتایج آن توسط استانداری فارس منتشر شود.
عضو‌ کمیته حقیقت یاب شورای اسلامی شهر شیراز ویژه سیل اخیر خاطر نشان کرد: موارد متعددی در مورد علت سیل اخیر از سوی دستگاه‌های مرتبط مطرح شد که جمع بندی نهایی نیازمند بررسی بیشتر کارشناسان است . 
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از مشکلات موجود در امدادرسانی پس از سیل، توزیع پراکنده و خارج از ضابطه کمک‌های مردمی است . 
وی با بیان اینکه مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز گزارشی از کمک‌های ارسالی ارائه کرد، ادامه داد: گلایه‌های فرماندار شیراز از پراکندگی و توزیع نامناسب کمک‌های مردمی قابل تامل است و اعضای شورای شهر از مردم شیراز میخواهند به اطلاعیه‌های هلال احمر توجه فرموده و اقلام ‌مورد نیاز را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند تا با هماهنگی مدیریت بحران توزیع انجام شود . 
قائدی خاطرنشان کرد: در حالیکه برخی از شهروندان همچنان نیازمند دریافت کمک هستند، در ‌مناطقی دیگر ساماندهی و تجهیز صورت گرفته است و کمک‌های به این مناطق گسیل می‌شوند . 
وی با تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان گفت: همانگونه که بی توجهی در نیازهای همشهریان نکوهیده است، افراط و عدم توجه به تذکرات مدیریت بحران می‌تواند به اتلاف کمک‌ها منجر شود . 
قاعدی از شهروندان نوع دوست خواست قبل از هرگونه اقدامی برای ارسال کمک به مناطق سیل زده با جمعیت هلال احمر یا کمیته امداد امام خمینی(ره) هماهنگی کنند . 
وی با اشاره به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی گفت: شورای شهر شیراز در این جلسه با کمک یک میلیارد ریالی خرید لوازم تحریر  برای دانش اموزان مناطق سیل زده موافقت کرد و مقرر شد این لوازم تحریر با همکاری آموزش و پرورش ناحیه ۴ و انجمن اولیا و مربیان خریداری و‌توزیع می‌شود . 
قائدی از شهروندان خواست کمک‌های خود را با هماهنگی آموزش و پرورش و هلال احمر به سمت تامین اقلام دانش اموزی و تجهیز منازل سیل زدگان سوق دهند‌ .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار