وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی نگاه کوتاه‌بینانه به ‌پیروزی هسته‌ای دارند و در آستانه انتخابات مجلس می‌خواهند آن را حزبی و جناحی کنند اما این پیروزی متعلق به همه ایرانیان است.
کد خبر: ۷۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 06 August 2015
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی نگاه کوتاه‌بینانه به ‌پیروزی هسته‌ای دارند و در آستانه انتخابات مجلس می‌خواهند آن را حزبی و جناحی کنند اما این پیروزی متعلق به همه ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود واعظی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به توفیقات دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی اظهار کرد: روابط ایران با کشورهای مختلف به ویژه با همسایه در دولت گذشته به هم ریخته بود و با ایجاد محدودیت‌هایی کشور ما مورد تهدید بود در حالی که ما با تکیه بر فرهنگ و غنای تاریخی‌مان سعی کردیم در این دو سال از انزوا خارج شده و به موقعیت مناسبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در قدم اول سعی کردیم با تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی به عنوان یک بازیگر سازنده و استراتژیک در منطقه عمل کنیم تا زمینه برای توسعه پایدار و همه‌جانبه شکل بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: ما در گام نخست‌ ارتباط‌گیری را با کشورهای همسایه آغاز کردیم و با برقراری یک رابطه حسنه در بین کشورهای اسلامی سعی شد تا مشکلات و موانع و نارسایی‌ها برطرف شود که در ادامه به تقویت روابط با کشورهای منطقه نیز اقدام کردیم.

واعظی بیان کرد:‌ ما در چارچوب مذاکرات هسته‌ای در دو سال گذشته تلاش کردیم تا تصویر و چهره‌ای متفاوت از ایران را که همان چهره واقعی در شان و شوکت این ملت بود ارائه کنیم تا همه بدانند که تبلیغات کور رژیم صهیونیستی در مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران و رواج یک تفکر ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی هیچ معنایی ندارد.

این مسئول گفت:‌ امروز در سایه دولت تدبیر و امید و حضور این ملت در همه صحنه‌ها تمام تهدیدات جای خود را به تقویت روابط داده و ما روز به روز در مسیر توانمندی حرکت می‌کنیم.

وزیر کابینه یازدهم ادامه داد: ابتکار عمل به گونه‌ای انجام شده که همه به قدرت بی‌نظیر ایران معترف هستند و بر این باورند که در مهار گروه‌های تروریستی همچون داعش اگر ایران اراده‌ای نداشته باشد محال است که توفیقی به دست آید.

واعظی تصریح کرد‌: اگر جمهوری اسلامی ایران تهدید گروه‌هایی همچون داعش را خنثی نمی‌کرد قطعا مشکلات و نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها در منطقه افزون‌تر بود در حالی که جمهوری اسلامی ایران با منطق سازنده در رفع همه توطئه‌‌ها حرکت می‌کند.

وی افزود: ما امروز در حمایت عراق، سوریه و یمن نیازی به اجازه گرفتن از هیچ ابرقدرتی نیستیم و خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و مدال افتخار این نظام است که با هرگونه رفتار افراطی و حرکت‌های تروریستی مقابله کرده و اجازه دخالت را به بیگانگان نداده‌ است.

کشورهایی اروپایی برای ارتباط با ایران در حال سبقت‌گیری هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مذاکرات هسته‌ای و توافق انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: بنده عمرم را در سیاست خارجی گذاشتم و اذعان می‌کنم که کار بسیار بزرگی انجام شده که ما در نشستی که با 6 قدرت برتر دنیا داشتیم آنها را مجاب کردیم تا در کنار ادامه فعالیت‌های هسته‌ای رفع تحریم‌های ظالمانه انجام شود.

واعظی با اشاره به انشای قطعنامه سازمان ملل به نفع جمهوری اسلامی ایران برخلاف روال گذشته عنوان کرد: تاکنون سابقه‌ای نداشته کشوری ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بتواند بدون تغییر نظام و یا حاکمیت اقدامی هوشمندانه داشته باشد در حالی که جمهوری اسلامی ایران ضمن تثبیت جایگاه هسته‌ای خود توانست از این تهدیدها به سلامت عبور کند.

وی گفت: ما بدون ذوق‌زدگی و برگزاری جشن ملی سعی کردیم تا برای مراحل بعدی مستحکم و با قدرت تمام قدم‌هایی را برداریم و باید این کار بزرگ را حراست و حفاظت کرد چرا که برای ما بسیار مهم است که در این میدان از حقوق هسته‌ایمان دفاع کرده و غربی‌ها را مجاب کنیم تا این حقوق را به رسمیت بشناسند.

وزیر کابینه یازدهم ادامه داد: در حالی ما به توافق رسیدیم که قرار است 5 هزار سانتریفیوژ در نطنز و یک هزار سانتریفیوژ در فردو بچرخند و تاسیسات اراک، تهران و قم همچنان فعال باشد.

واعظی با اشاره به تحریم ظالمانه استکبار جهانی به دنبال سیاست هسته‌ای بیان کرد: ما خوشحال هستیم که امروز پایه‌های این تحریم لرزان شده و در حال شکستن است و قطعا خوش‌بین‌تر هستیم که کنگره آمریکا نمی‌تواند این تحریم‌ها را دوباره اعمال کرده و برگرداند.

این مسئول افزود:‌ چه اوباما وتو بکند چه نکند این تحریم‌ها دیگر برگشتنی نیست و اجتماع جهانی بر این است تا دیگر تحریمی علیه ملت ایران انجام نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی کشورهای خارجی را برای ورود به ایران با هدف سرمایه‌گذاری بیان کرد و یادآور شد: بسیاری از این هیئت‌های تجاری اروپایی در نوبت هستند تا در ورود به ایران سبقت گرفته و قول هرگونه همکاری را در بهبود روابط با ایران بدهند که قطعا این حرکت‌ها مسیر اقتصادی کشورمان را متوقف خواهد کرد.

نباید به توافق هسته‌ای به دید حزبی و جناحی نگاه کنیم

واعظی با بیان اینکه این پیروزی متعلق به همه ایرانیان است و نباید آن را با نسبت دادن به یک جریان و به یک کوچک شمرد، تصریح کرد: این پیروزی متعلق به همه ایرانیان است که در سایه تلاش هوشمندانه مقام معظم رهبری، ایستادگی این ملت و تدبیر دولت یازدهم به دست آمده است.

وی گفت: متاسفانه برخی نگاه کوتاه‌بینانه به این پیروزی دارند در حالی که شایسته نیست به این پیروزی عظیم در آستانه انتخابات مجلس با نگاه حزبی و جناحی بخواهیم خدشه‌ای وارد کنیم.

وزیر دولت یازدهم ادامه داد: در این دولت باب انتقاد سازنده هموار است اما باید خط و مرز انتقاد دلسوزانه را با تخریب‌ها بدانیم و تلاش نکنیم تا دستاورد به دست آمده اسباب تخریب باشد.

واعظی عنوان کرد: نباید مسئله هسته‌ای به عامل دودستگی در کشور تبدیل شود بلکه بهتر است در برابر شش قدرت برتر جهان با حفظ وحدت و صلابت خود توان جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته به نمایش بگذاریم.

*احیای اخلاق بزرگترین توفیق دولت یازدهم است / بنا نداریم خود را سرگرم گذشته کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: احیای اخلاق و تقویت اعتماد بین مردم و نظام اسلامی از توفیقات دولت یازدهم است.

‌واعظی ‌اظهار کرد: تا 10 روز آینده دولت یازدهم دو ساله می‌شود که در این دو سال در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌ها و تحرک اقتصادی خوبی را شاهد بودیم که قطعا این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: ما در حوزه ارتباطات سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در استان اردبیل انجام داده‌ایم که در کنار بخش دولتی سایر شرکت‌های بخش خصوصی شامل مخابرات و پپ در تقویت زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری‌های نوین در این استان سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام داده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در سال گذشته بیش از یک هزار و 225 میلیارد تومان و امسال نیز رقمی معادل 15 هزار و 580 میلیارد تومان در سطح استان اردبیل در این بخش سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

واعظی بیان کرد: در مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها در شهرهای مختلف استان در حوزه فیبر نوری، اپراتورهای همراه اول، ‌ایرانسل و رایتل و سایر حوزه‌ها به انجام رسیده است.

این مسئول ادامه داد: در دو سالی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد روحانی که با شعار احیای اخلاق، نجات اقتصادی و تعامل با دنیا در تقویت روابط با کشورهای خارجی وارد عرصه انتخابات شده بود سعی کرد تا وعده‌های خود را جامه عمل بپوشاند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در احیای اخلاق که برای این دولت می‌تواند کارنامه‌ای مکفی باشد حرکت خوبی انجام شده به طوری که تمام تلاش دولت در تقویت اعتمادسازی بین ملت و دولت بوده تا مردم دولت را متعلق به خود بدانند و درصدد همراهی و همسویی با این دولت ارزشی باشند.

واعظی تاکید رئیس جمهور را برای روی صداقت و رعایت اخلاق در رفتار با مردم یادآور شد و تصریح کرد: بنده بر این باورم که دولت یازدهم دولت راستگویان است و در این دولت هیچ کس حق ندارد وعده و یا حرفی بزند که پایه‌های آن دروغ و غیرقابل باور باشد.

وی سفرهای رئیس جمهور را سفرهایی بر مبنای وعده صادقانه و کار شدنی توصیف کرد و افزود: رئیس جمهور به وزرا نیز سفارش کرده است که در سفرهای استانی وعده‌ای ندهیم که امکان تحقق آن وجود نداشته باشد.

وزیر کابینه دولت یازدهم اولویت دولت را در توزیع اعتبارات و بودجه‌ها تکمیل پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری و سفر رئیس جمهور اعلام کرد و یادآور شد: حفظ ارزش‌ها در دولت یازدهم بر همین اساس که انقلاب ما انقلابی ارزشی است مورد توجه است که در کنار آن وحدت ملی اساس کار ما است چرا که در هر کشوری در دنیا نظیر وحدت ملی به وجود آمده در این سرزمین را نمی‌توان پیدا کرد.

واعظی عنوان کرد: اگر وحدت ملی نباشد ما در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهیم شد چرا که حفظ وحدت، میثاق ملی و اساس قانون اساسی ما است که در آن ولایت فقیه تعبیه شده تا در همه عرصه‌ها و ایام سخت حول محور ولایت به عنوان نخ تسبیح بتوانیم حرکتمان را انجام دهیم.

وی اشرافیت کامل مقام معظم رهبری بر همه مسائل کشور به ویژه هوشمندی در هدایت، حمایت و راهبری درست در مسئله هسته‌ای بیان کرد و گفت: امروز دولت خود را متعلق به همه ملت می‌داند و وعده رئیس جمهور وعده تعامل و همفکری است که قطعا اختلافات بین قوا از بین رفته و روابط حسنه‌ای را بین سران سه قوه شاهد هستیم و این جای افتخار دارد که سران هر سه قوه زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محوریت کار دولت یازدهم را در دو سال اخیر سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی و تقویت روابط خارجی اعلام کرد و ادامه داد: در مسئله تقویت روابط اقتصادی برخلاف دولت گذشته که ما منتقد آنها هستیم سعی ‌این دولت بر این بوده تا خود را سرگرم مسائل گذشته نکند بلکه نگاهش به تلاش و تقویت بیشتر در افق پیش‌رو باشد.

واعظی تصریح کرد: در سایه تدبیر این دولت در دو سال اخیر تورم 40 درصدی کنترل شده و با ساز و کارهایی که پیش‌بینی شده است ما تا پایان امسال از رکود اقتصادی نیز خارج خواهیم شد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: روزهای پررونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید پیش‌رو است و ما قطعا با تبعیت از سیاست اقتصاد مقاومتی می‌توانیم در این عرصه موفق عمل کنیم چرا که دولت با خروج از تصدی‌گری سعی دارد تا سیاست واگذاری امور به بخش غیردولتی را به جد پیگیری کرده و دنبال کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار