نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از اشرافی‌گری پرهیز کنیم تصریح کرد: باید از تشریفات اضافی، ولخرجی و اسراف پرهیز کنیم و در حد معقول زندگی ساده‌ای داشته باشیم.
کد خبر: ۷۲۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 07 March 2019

تابناک فارس به نقل زا خانه ملت:علی اکبری  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی و پرهیز از اشرافی‌گری گفت: ما در تاریخ یک پیشینه بسیار بلندی داریم که اگر آن الگوها را در زندگی بازبینی و بازتعریف کنیم، بسیار گره‌گشا خواهد بود.

در تحریم‌ها باید از ولخرجی و تشریفات پرهیز کنیم و متناسب با شرایط فعلی باید کمربندهایمان را ببندیم
در همایش‌ها به پذیرایی بیشتر از محتوای کار اهمیت داده می‌شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: اینها مسائلی است که شاید کمتر مورد توجه قرار بگیرد اما هر مقدار از ساده زیستی فاصله بگیریم دچار تبعات بسیاری خواهیم شد. گاهی چشم و هم‌چشمی نیز وجود دارد به همین دلیل هر مقدار که تشریفات، اضافه شود هم بار مالی و هم اسراف را ایجاد می‌کند. به‌طوری‌که در مهمانسراها، رستوران‌ها و همایش‌ها می‌بینیم که به پذیرایی نسبت به محتوای کار بیشتر توجه می‌کنند. این اشکالی است که نشان می‌دهد از ساده‌زیستی فاصله گرفتیم.

باید فرمایشات مقام معظم رهبری را آویزه گوش کنیم

وی ادامه داد: یک تئوری وجود دارد که می‌گوید هیچ چیز جای مشاهده را نمی‌گیرد و یا می گویند کوچک زیبا است که مفهوم کوچک از نظر اندازه نیست بلکه هر مقدار که ساده یا روان باشد، به زیبایی و موفقیت کمک می‌کند. فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار درست است و امیدوارم که همه آویزه گوش بکنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گاهی می‌بینیم که افرادی غذای اضافی برمی‌دارند و مصرف نکرده رها می‌کنند که باید از همین جاها آغاز شود چراکه یک نوع اسراف و ناشکری است و باید همگی رعایت کنیم. بنده معتقد هستم که چیزی در کشور کم نداریم.

ایران از نظر منابع و معادن جزء کشورهای درجه اول است

اکبری در پاسخ به این سوال که در شرایط تحریم، سبک زندگی باید چگونه باشد گفت: در شرایط فعلی باید بیشتر به این مطلب توجه کنیم. باید از ولنگاری، ولخرجی، تشریفات اضافی و ولخرجی‌ها پرهیز کنیم و متناسب با شرایط فعلی باید کمربندهایمان را ببندیم. درست است که کشور ایران از نظر منابع و معادن جزء کشورهای درجه اول است اما به این معنی نیست که همه باید فعال شده باشند و در شرایط فعلی پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم با توجه به شرایط فعلی و مقتضیات زمانی، مشکلات را درک کنیم و بر اساس فهم مشترک، نسبت به رفتار معقولانه و هوشمندانه در جهت مدیریت جامعه تلاش کنیم.

باید در حد معقول زندگی ساده‌ای داشته باشیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از اشرافی‌گری پرهیز کنیم تصریح کرد: باید از تشریفات اضافی، ولخرجی و اسراف پرهیز کنیم و در حد معقول زندگی ساده‌ای داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار