کد خبر: ۷۲۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 06 March 2019
یک رزمنده حتی یک سانتی‌متر از مرز‌های کشورش عقب نمی‌نشیند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، عشق به مکتب، میهن و ملت را موجب افزایش آمادگی رزمی از طریق اهمیت به معنویات دانست و گفت: ایمان به خداوند، معاد، جهاد، شهادت، شجاعت، سلامت، مقاومت، ایثار، غیرتمندی، آزادگی و توکل بر خدا از ارزش‌هایی است که موجب افزایش معنویت می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)  با اشاره وظیفه تعریف شده ارتش مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق اصل ۱۴۳قانون اساسی کشور، ارتش پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد، با توجه به این سه وظیفه خطیر می‌توان بیان کرد که مأموریت ارتش بسیار بزرگ و دارای سازمان گسترده‌ای بوده که چنین مأموریت عظیمی به آن واگذار شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این که بدون شک ارتش و نیروهای مسلح، اساس و رکن اصلی نظام هستن، ادامه داد: حضرت علی (ع) در سلسله نامه‌های خود به مالک اشتر، در تعیین گروه‌ها و طبقات، اول از ارتش شروع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در ارتش به دو عامل مهم در حفظ آمادگی ارتش اشاره کرد و یادآور شد: توان رزمی و آمادگی رزمی دو عامل اصلی در پاسداری از نظام و انقلاب هستند که با کنار هم قرار گرفتن این دو عامل، یک رزمنده می‌تواند مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی با بیان اینکه توان رزمی از سه طریق مختلف حاصل می‌شود، گفت: توان رزمی ناظر به جنبه‌های مادی و اقتصادی است. توان رزمی برخواسته از استفاده درست و صحیح از ادوات جنگی است که از طریق خرید، ساخت، اختراع و خودکفایی در ساخت و استفاده صحیح از تجهیزات به وسیله آموزش بدست می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی به جنبه‌های آمادگی رزمی پرداخت و گفت: آمادگی رزمی نیاز به جنبه‌های معنوی و رزمی دارد و از طریق عشق به مکتب، میهن و ملت ایجاد می‌شود. وقتی این سه عشق کامل شد، یک رزمنده به هیچ وجه حتی یک سانتی متر هم از مرز‌های کشورش عقب نمی‌نشیند و اجازه تجاوز به بیگانه نمی‌دهد.

وی افزود: ایمان به خداوند، معاد، جهاد، شهادت شجاعت، سلامت، مقاومت، ایثار، غیرتمندی، آزادگی و توکل بر خدا از ارزش‌هایی است که موجب افزایش معنویت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش تاکید کرد: در پی آموزش‌های نظامی و معنوی، یک رزمنده، متخصص، متعهد با توان رزمی و آمادگی بالا می شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی تصریح کرد: افزایش آمادگی رزمی با مولفه‌هایی همچون نمازهای جماعت، محافل انس با قرآن، دعای کمیل، زیارت عاشورا، کلاس‌های بصیرت افزایی، مسابقات قرآن، حدیث و معارف بدست می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار