مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۰ مجوز سرمایه‌گذاری در استان صادر شده که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت اقامتی در استان افزایش ۳۰ درصدی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 03 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلیل جباری امروز در نخستین نشست توسعه گردشگری استان‌های غرب کشور با اشاره به اینکه ۹۳ مرکز اقامتی با پنج هزار تخت در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد، اظهار کرد: امسال همچنین ۳۰ مجوز سرمایه‌گذاری با اعتبار بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان صادر شده که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت اقامتی در استان ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروزه توسعه گردشگری به عنوان یک مطالبه جدی در سطح کشور مطرح است، افزود: در این راستا آذربایجان‌غربی باید به دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور خارجی و برخورداری از پنج پایانه مرزی و سه فرودگاه فعال به قطب ورود گردشگران به کشور تبدیل شود و بهره‌برداری از راه‌آهن ارومیه به مراغه و طرح‌های زیربنایی در زمینه راه‌ها نویدبخش آینده‌ای درخشان در گردشگری آذربایجان‌غربی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام و مذاهب مختلف در این استان وجود دارد، ادامه داد: مجمتع مقبره شمس تبریزی در خوی در راستای معرفی و احیای بناهای تاریخی استان افتتاح شد و اقدامات لازم برای امضای قرارداد خواهرخواندگی خوی با قونیه ترکیه در حال انجام است.

وی در ادامه جلسه با ارائه چند پیشنهاد تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه گردشگری در استان‌های غربی کشور باید اختیاراتی در زمینه توسعه ارتباطات با کشورهای هم‌مرز در ارتباط با امضای تفاهم‌نامه‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و مناسبات دیگر به این استان‌ها داده شود تا موجبات جذب مشارکت مادی و معنوی کشورهای هم‌مرز را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار