کد خبر: ۷۲۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 01 March 2019

تابناک / بایرامی با اعلام خبر میزبانی استان گیلان برای دو شهید گمنام بیان کرد: این دو شهید گمنان همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام در حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام به خاک سپرده می شوند.

«عباس بایرامی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از آمادگی استان گیلان برای میزبانی دو شهید گمنام خبر داد و افزود: چندی پیش در شورای عالی تدفین شهدای گمنام بیش از ۲۰ پرونده از استان را مورد بررسی قرار دادیم که از این ۲۰ مورد، پنج پرونده حائز بیشترین آمادگی برای پذیرش شهدای گمنام بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: دانشگاه آزاد آستارا، دانشگاه پیام نور مرکزی رشت، دانشگاه شهید چمران لاکان، حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام و مرکز شهر سیاهکل پنج مکان متقاضی تدفین شهدا بودند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تهران هر پنج مکان را مناسب اعلام کرد ولی چون روز تدفین این شهدا مصادف با ۱۹ اسفند ماه جاری و سالروز شهادت امام هادی علیه السلام اعلام شد، چهار مکان اعلام کردند که آمادگی برای این زمان اعلام شده را ندارند و سال آینده این کار را انجام می دهند.

بایرامی اضافه کرد: حوزه علمیه امیرالمومنین و استقبال طلاب، مدیریت آن و نماینده ولی فقیه در استان اعلام آمادگی کردند که طی یک مراسم باشکوه، دو شهید عزیز گمنام را در این روز تشییع و به خاک بسپارند.

وی ادامه داد: روز(شنبه، ۱۸ اسفند) این پیکرهای پاک را از معراج شهدای تهران به استان گیلان انتقال می دهیم و در مراسم باشکوهی جهت وداع با این دو شهید که متعاقبا اعلام می کنیم در کدام یک از هیات های رشت خواهد بود مراسم باشکوهی برگزار می شود، و در روز شهادت امام هادی علیه السلام که (یکشنبه،۱۹ اسفند) است، مراسم تشیع برگزار می شود.

گفتنی است، ریز جزییات شامل مسیر تشییع و مشخصات این دو شهید همراه با خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار