رئیس اداره صمت میبد از آغاز کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا از امروز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 28 February 2019

حجت الله خلیلی رئیس اداره صمت میبد در جلسه طرح نظارتی نوروز ۹۸ شهرستان میبد از آغاز کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا از امروز در این شهرستان خبر داد و گفت: نظارت بر وضعیت بازار و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی زمان اتمام این طرح بزرگ را ۱۵ فروردین ۹۸ عنوان کرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی، هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط در سطح شهرستان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از دیگر رویکرد‌های این طرح به شمار می‌رود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد درباره اولویت‌های کالایی این طرح ادامه داد: نان، لبنیات ،شیر، ماست و پنیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه ،سیب، پرتقال و غیره، پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار، شیرینی جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو از مهم‌ترین کالا‌هایی هستند که در این طرح مورد بررسی و نظارت ویژه قرار خواهند گرفت.

برخورد جدی با فروشندگان کالا‌ها و سفال و سرامیکِ چینی در میبد
وی تصریح کرد: همچنین در بخش سفال و سرامیک با توجه به خرید مسافران داخلی و خارجی گشت‌های مشترک تشکیل و با فروشندگان کالا‌ها و سفال و سرامیکِ چینی برخورد خواهد شد.

خلیلی درباره بخش خدماتی این طرح نیز تصریح کرد: عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش آن‌ها همچنین حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی، غذاخوری ها، رستوران‌های شهری، نظارت بر عملکرد انبار‌ها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی و قالیشویی نیز از شاخص‌ترین موارد نظارتی در بخش خدمات است.

رئیس اداره صمت میبد در ادامه عنوان کرد: نظارت بر مراکز نگهداری کالا شامل سردخانه‌ها و انبار‌ها و بررسی میزان موجودی کالا‌ها از اصلی‌ترین شاخص‌های طرح نظارتی نوروز ۹۸ است.

خلیلی از برپا نشدن نمایشگاه در شهرستان میبد خبر داد و گفت: مقرر شد اتاق اصناف اسامی تعدادی از واحد‌های صنفی که مانیز بعدا اعلام می کنیم به ما ارسال کند تا فروش فوق العاده را برای ۱۰ روز انجام دهند.

وی همچنین به توزیع سیب و پرتقال در نیمه دوم اسفند اشاره کرد و گفت: میوه شب عید به مقدار کافی از سوی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی ذخیره شده و توزیع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار