کد خبر: ۷۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 04 August 2015
رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: در مذاکرات هسته ای ، هدایت های مقام معظم رهبری و حمایت های مردمی، یک اصل و پشتوانه ای برای تیم مذاکره کننده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز سه شنبه در جمع منتخبان گیلانی کنکور سراسری سال 94 افزود: تلاش های تیم مذاکره کننده در مذاکرات هسته ای ایران، قابل تقدیر است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به زحمات و تلاش های انجام شده پیشین اظهار کرد: اگر آب سنگین درست نشده بود و به 19 هزار سانتیفیوژ نرسیده بودیم، آمریکا راضی به کنار آمدن با ما نبود.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه مهم علم و دانش خاطر نشان کرد: ما باید دنیای علم را در اختیار بگیریم و در صراط دانش به پیشرفت های قابل توجهی دست یابیم.
وی بیان داشت: برای نجات از استعمار فکری، نظامی و اقتصادی در دنیا، بایستی در راه پیشرفت علم گام های استوارتری برداریم و جوانان و آینده سازان ایران اسلامی در این زمینه نقش مهمی دارند.
امام جمعه شهر رشت با بیان این که دانش سرمایه ای است که انسان را در زندگی عزیز و موفق می کند، تصریح کرد: نادانی و دور ماندن از کاروان علم، جامعه را وابسته و نیازمند به دیگران می کند.
وی با اشاره به آیات نورانی قرآنی ، تحصیل علم و دانش را وظیفه ای برای همه انسان ها دانست و اظهار کرد: جامعه ای که مشکلات علمی خود را مرتفع کند و نیازمند به دیگران نباشد، دارای استقلال و عزت است.
آیت الله قربانی با بیان اینکه حکومت اسلامی باید امکانات پیشرفت علمی را برای مردم و نسل شایسته فراهم کند، تصریح کرد: بنا بر نظر اسلام، دولت اسلامی همانطوری که غذا، امنیت و سلامت مردم را تامین می کند، بایستی جایگاه علمی جامعه را تامین کند.
وی خطاب به دانش آموزان گیلانی منتخب در کنکور سراسری سال 94 و برگزیدگان المپیادهای علمی شرکت کننده در این دیدار تصریح کرد: شما خودتان را کوچک نشمارید، همین دوستان شما مقام علمی را برای کشور ایران به ارمغان آوردند و پیشرفت های مختلف را نصیب کشورمان کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این دیدار گفت : کنکور سراسری رقابتی سخت و فشرده در سطح کشور است که دانش آموزان گیلانی در این رقابت خوب درخشیدند.
مهدی حاجتی با معرفی کیانا تدبیر واجارگاه حائز رتبه دوم در رشته علوم تجربی در کنکور 94 افزود: این دانش آموز در بخش منطقه ای رتبه اول را کسب کرد و زهره بابایی و غزاله خیری نیز به ترتیب عنوان ششم و دهم منطقه ای را کسب کردند.
وی با بیان این که تاکنون بر اساس آخرین آمار، 38 دانش آموز از استان گیلان رتبه تک رقمی و دو رقمی را کسب کرده اند، اظهار کرد: این دانش آموزان در کسب این عناوین زحمت های زیادی کشیدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: از دانش آموزان گیلانی دارنده رتبه های یک، دو و سه رقمی در کنکور سراسری سال 94 در جشن ستارگان تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی به برگزاری طرح جهاد علمی از سوی آموزش و پرورش گیلان اشاره و تصریح کرد: در اجرای این طرح، جمعی از دانش آموزان بسیجی به مناطق مختلف استان برای شناسایی دانش آموزان مستعد با هدف برگزاری کلاس های کنکور برای آنان، اعزام شدند.
در این مراسم جمعی از منتخبان گیلانی کنکور سراسری سال 94 و برگزیدگان المپیاد علمی پایا تجلیل شدند.
29 هزار و 316 داوطلب در کنکور سراسری سال 94 در استان گیلان با هم رقابت کردند.
در سال تحصیلی 94 - 93 افزون بر 376 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار