فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن کشت محصول زعفران و پسته در منطقه ارشق مشگین‌شهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشت این ۲ محصول در مشگین‌شهر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، ابراهیم امامی عصر امروز در جلسه بررسی توسعه بخش کشاورزی مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به بحران آب در شهرستان مشگین‌شهر تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی اجرا شده و در صدد هستیم با توزیع نهال پسته و پیازچه زعفران تولید این دو محصول در شهرستان را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: منطقه ارشق مشگین‌شهر ظرفیت‌های بسیار عظیمی برای تولید محصولات پسته و زعفران دارد و در این راستا در صدد هستیم با ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم از کشاورزان منطقه راندمان تولید این محصول را در مشگین‌شهر افزایش دهیم.

امامی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به بخش ارشق مشگین‌شهر در 35 سال گذشته بی‌سابقه بوده‌ است، افزود:‌ خدمات‌رسانی به منطقه ارشق افزایش چشمگیری داشته و عملیات گازرسانی و آبرسانی به این منطقه نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

بخشدار ارشق مشگین‌شهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آبرسانی به 24 روستای این منطقه در حال اجرا است، گفت: در بخش آبرسانی به ارشق مشگین‌شهر انقلاب عظیمی به وجود آمده و رفته رفته انتظار می‌رود اغلب روستاهای بخش ارشق از نعمت آب شرب سالم برخوردار شوند.

ظاهر نوری بیان کرد: عملیات گازرسانی به 27 روستای ارشق نیز در حال اجرا بوده و تاکنون عملیات گازرسانی به 11 روستای بخش ارشق تمام شده و گازرسانی به بقیه روستاها نیز به مرور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ناحیه صنعتی ارشق مشگین‌شهر یکی از پروژه‌های مهم این منطقه است که تاکنون آبرسانی، برق‌رسانی و خطوط ارتباطی تلفن به این ناحیه انجام شده و با بهره‌برداری از این پروژه بسیار مهم در آینده نزدیک برای 500 نفر اشتغالزایی می‌شود که این امر تحول بسیار عظیمی در پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه ایجاد می‌کند.

بخشدار ارشق با اشاره به پیشرفت 50 درصدی سد کرم‌شاه‌لوی ارشق گفت: 40 طرح آبخیزداری نیز در منطقه ارشق مشگین‌شهر اجرا شده که این امر تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه ارشق داشته است که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی مشگین‌شهر مشکل آب شرب و آب کشاورزی این منطقه برطرف شود.

نوری بیان کرد: منطقه ارشق مشگین‌شهر در بخش کشاورزی و تولید محصولات کم‌آب بسیار موفق عمل کرده و هم اکنون محصول پسته و زعفران در این منطقه با موفقیت کشت شده و انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید محصولات زعفران و پسته باشیم.

علی ایمانی، از سرمایه‌گذاران ناحیه صنعتی رضی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در این ناحیه قرار است کارگاه تولید پوشاک توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شود، افزود: انتظار می‌رود با اجرای این طرح در منطقه ارشق مشگین‌شهر شاهد تحول عظیمی در تولید پوشاک باشیم.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و فعالیت شبانه‌روزی پیمانکار پروژه انتظار می‌رود کارگاه تولید پوشاک ناحیه صنعتی رضی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد که تکمیل این پروژه نیازمند 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار و 8 میلیارد تومان سرمایه در گردش بوده که با اتمام این پروژه برای 150 نفر به طور مستقیم و عیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

ایمانی مساحت کارگاه تولید پوشاک ناحیه صنعتی رضی را 3 هزار و 200 متر دانست و گفت: مسئولان استان به ویژه فرماندار مشگین‌شهر و بخشدار ارشق در 2 سال گذشته حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داشته‌اند و رفته رفته انتظار می‌رود با حمایت مسئولان استانی و شهرستانی تحول عظیمی در منطقه ارشق به وجود آید.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود بعد از افتتاح کارگاه تولید پوشاک ناحیه صنعتی رضی 60 درصد محصولات تولیدشده در این کارگاه به کشورهای همجوار صادر شود، افزود: تولید لباس در این کارگاه براساس معیارها و استانداردهای نوین و متناسب با پوشش ایرانی اسلامی طراحی می‌شود که این امر به یقین توسعه منطقه ارشق و شهرستان مشگین‌شهر را به دنبال دارد.

ایمانی اظهار کرد: بیش از 8 سرمایه‌گذار مقیم ارشق برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، لبنیات و بخش‌های دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند که با این سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه ارشق تحول عظیمی در بخش اقتصادی و اشتغال منطقه به وجود می‌آید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار