مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا به درخواست های مکرر سهامداران صنعت سنگ آهن توجه کنند.
کد خبر: ۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 23 February 2015

به گزارش ایرنا حسن قالیباف اصل در پاسخ به این پرسش که آیا شایعات مربوط به تعدیل بهره مالکانه معادن تا 15 درصد فروش درست است، گفت: بحث اصلی ما خروج بهره مالکانه معادن از بودجه سالانه است و اینکه دریافت هرگونه هزینه ای از این شرکت ها، طبق قانون معادن و اساسا بر مبنای قانونی بلندمدت انجام شود.

مقام اجرایی بازار سهام در عین حال از اقدام اعضای کمیسیون تلفیق در خصوص بررسی مجدد موضوع بهره مالکانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: خروجی جلسات کمیسیون تلفیق به نفع بازار سرمایه تمام شود.

** ارایه پیشنهاد سازمان بورس به کمیسیون تلفیق

در همین حال اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 از ارائه پیشنهاد سازمان بورس در خصوص بهره مالکانه به این کمیسیون خبر داد و گفت: این پیشنهاد قرار است که در جلسه کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: هرچند در این پیشنهاد بحث تعدیل بهره مالکانه تا 15 درصد مطرح شده اما بحث خروج کل موضوع از بودجه مطرح است.

سعید زمانیان دهکردی عضو دیگر کمیسیون تلفیق نیز از عدم انجام کارشناسی در موضوع بهره مالکانه انتقاد کرد و از نگرانی موجود در تعطیلی معادن کشور به دلیل دریافت بیش از اندازه عوارض به عنوان مساله ای نام برد که سبب شده تا برخی از نمایندگان با دریافت عوارض از معادن سنگ آهن کشور به این گونه مخالفت ورزیده و بر تغییر فرمول بهره مالکانه تاکید کنند.

به گفته وی؛ ابهامات موجود در بهره مالکانه و نگرانی از تاثیرات منفی آن بر صنعت سنگ آهن سبب شد تا این نماینده مجلس با چند تن از نمایندگان و کارشناسان دیگر به بررسی مجدد نرخ بهره مالکانه و ارائه نتیجه آن به کمیسیون تلفیق بپردازند.

گفتنی است، سازمان بورس و اوراق بهادار در گزارشی اثرات دریافت نرخ بهره مالکانه 30 درصدی بر این صنعت و شرکت های فعال آن را مورد اشاره قرار داده و به منظور صیانت از سهامداران این صنعت و بازار سرمایه پیشنهاد داده که این نرخ تا سقف 15 درصد تعیین و به صورت متغییر در اختیار دولت قرار گیرد.

همچنین در تعیین این نرخ، مواردی چون میزان فرآوری بر سنگ آهن، قیمت های جهانی و میزان سرمایه گذاری های انجام شده در معادن مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار