تابناک: مامورین و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه یک واحد کشتارگاه طیور را تعطیل و پلمپ نمودند.
کد خبر: ۷۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 03 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی هادی رستم خانی مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه با اعلام خبر تعطیلی و پلمپ یک واحد کشتارگاه طیور در شهرستان ساوه گفت: کشتارگاه طیور بدلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان و مشکلات زیست محیطی ناشی از رهاسازی فاضلاب با بار آلودگی بسیار زیاد با دستور دادستانی محترم شهرستان پلمپ و تعطیل شد.

هادی رستم خانی افزود : این واحد دارای شکوائیه های متعدد در خصوص ایجاد بوی نامطبوع در ساعات مختلف شبانه روز بود که با پیگیری های جدی ماموران این اداره و بازدیدهای پی در پی و صدور اخطاریه همراه با مهلت های زمانی مناسب  جهت رفع مشکل پساب و بو در نهایت بدلیل عدم اصلاح وضعیت موجود و عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی با  شکایت اداره محیط زیست و دستور دادستان محترم شهرستان  پلمپ گردید.

عابدی کارشناس اداره حفاظت محیط زیست ساوه نیز در این رابطه اظهار داشت : سیستم تصفیه پساب این واحد فرایند تصفیه را ناقص انجام می داد و پساب در اراضی اطراف بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی رها سازی می گردید که این امر آلودگی شدید محیط زیست و آب ، خاک را در پی داشت.

وی افزود: قسمت پخت ضایعات نیز بدلیل نقص در سیستم فیلتراسیون تا کیلومترها ایجاد بوی نامطبوع می نمود. که موجب ازار ساکنین شهرصنعتی می گردید.

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه در ادامه افزود: اولویت اول این اداره با وجود کمبود شدید نیروی انسانی برخورد جدی با واحدهای متخلف و آلاینده زیست محیطی شهرستان می باشد.

رستم خانی در پایان از همکاری صمیمانه مقامات قضایی و بخصوص دادستان محترم شهرستان و نیروی انتظامی و ساکنین شهر صنعتی تشکر و قدر دانی نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار