عليرضا رزم حسينی
استان کرمان بزرگترين استان کشور است که شامل استعدادهاي درخشان در عرصه اقتصادي و فرهنگي است.
کد خبر: ۷۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 03 August 2015
استان کرمان بزرگترين استان کشور است که شامل استعدادهاي درخشان در عرصه اقتصادي و فرهنگي است.
رئيس جشنواره فرهنگي - اقتصادي استان کرمان گفت: ‌اين جشنواره برای آگاهي‌ بخشي درباره پتانسيل معنوي و ارزش‌هاي گسترده مادي و تاريخي استان کرمان از شانزدهم تا بيست‌وسوم مرداد در مرکز نمايشگاهي برج ميلاد برگزار می شود.
به گزارش ستاد خبري جشنواره فرهنگي – اقتصادي استان کرمان، عليرضا رزم حسينی افزود: استان کرمان بزرگترين استان کشور است که شامل استعدادهاي درخشان در عرصه اقتصادي و فرهنگي است.
وي گفت: در موضوع معادن، کرمان بزرگترين معادن خاورميانه را در اختيار دارد و در حوزه گردشگري پتانسيل‌هاي بالايي براي حذب سرمايه گردشگران خارجي در اين استان نهفته است.
استاندار کرمان تاکيد کرد: اين جشنواره فرصت خوبي براي آشنايي بيشتر جوانان با فرهنگ بومي و اصيل ايراني است و مي‌تواند راهکار مناسبي براي مقابله با خودباختگي‌هاي فرهنگي باشد.
وي ادامه داد: اين جشنواره به مدت شش روز به توانمندي‌هاي سرمايه‌گذاري استان کرمان و فرصت هاي جذب کارآفرينان مي‌پردازد و از همه بخش هاي علاقه مند دولتي و خصوصي دعوت مي‌شود براي توسعه اقتصاد روستايي، کشاورزي، صنعتي، صادرات فرش ،صادرات پسته و ساير محصولات غذايي در اين استان سرمايه‌گذاري کنند.
رزم حسيني گفت: ‌7 هزار متر مربع در اين نمايشگاه به معرفي قابليت هاي استان کرمان مي‌پردازد و يکي از اين ظرفيت ها بزرگترين شبکه ريلي کشور در اين استان است.
وي با اشاره به اينکه استان کرمان پيشينيه 500 ساله در صادرات فرش دستباف دارد افزود:‌ از 140 هزار متر مربع صادرات فرش در کشور30 درصد به استان کرمان اختصاص دارد.
رزم حسيني ادامه داد: 200 طرح جديد درعرصه فناوري به همراه طرح همياران آب از جمله محورهاي اصلي اين جشنواره خواهد بود.
رئيس جشنواره فرهنگي-اقتصادي استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص استخراج مس در معادن استان کرمان گفت: با توجه به اينکه 85 درصد توليد مس کشور به استان کرمان اختصاص دارد لذا اين جشنواره فرصت مناسبي براي جذب سرمايه گذاران خارجي در صنعت توليد مس و صادرات آن است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار