کد خبر: ۷۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 03 August 2015
ماسال- فرماندار ماسال با ابراز تاسف از تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان، گفت: یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری ماسال، محمود قاسم نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جلسه كارگروه اشتغال ماسال با بيان اينكه تنها ۳ واحد توليدی در شهرك صنعتی ماسال فعال است، گفت: بقیه واحدهای صنعتی به دلايل مختلف از جمله مشكلات بانكی و يا اختلافات داخلی شركا، نيمه‌تعطيل هستند.

وی به تلاش برای خروج این شهرك صنعتی از حالت ركود اشاره کرد و افزود: در همين راستا يك واحد توليدی در سطح شهرستان با ظرفيت اشتغال ۱۱۰ نفر با سرمايه گذاری بخش خصوصی در طی هفته دولت در شهرستان افتتاح می‌شود.

قاسم نژاد ظرفيت ها و توانمندی های ويژه اقتصادی ماسال را در حوزه های گردشگری، دامداری و دامپروری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از پتانسيل اقتصادی شهرستان در جهت ايجاد اشتغال فعال است كه در صورت استفاده صحيح از ظرفيت‌های اقتصادی و حمايت دستگاه‌های اجرايی به‌ويژه منابع طبيعی از سرمايه‌گذاران می‌توانيم شاهد توسعه و رشد اقتصادی شهرستان باشيم.

فرماندار ماسال با تاكيد بر اجرای منويات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تكيه بر توانمندی‌های داخلی و محيطی خواستار فعال کردن خوشه های اقتصادی و حمايت از كالاهای توليد داخل شد و گفت: با چنین رویکردی زمينه به ظهور رساندن توانمندی های شهرستان ماسال فراهم می شود.

وی در ادامه عنوان كرد: در سال گذشته در بحث آبزيان و توسعه آبزی پروری در سطح شهرستان حركت‌های مثبتی صورت گرفت كه با ادامه اين روند و ارائه تسهيلات به افراد متقاضی مي توان اشتغال مناسبی را در اين بخش به وجود آورد.

قاسم نژاد توجه به صنايع دستی شهرستان را از ديگر دغدغه های مسئولين دانست و افزود: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های ويژه‌ای كه در اين بخش از سوی مسئولان صورت گرفته، بتوان از ظرفيت اقتصادی مردم روستا به ویژه  زنان روستايی در حوزه اشتغال بهره برد.

فرماندار ماسال با اشاره به طرح اعطای تسهيلات به طرح های مشاركتی در روستاها در قالب تعاونی های روستايی از سوی معاونت اشتغال و توسعه روستايی رياست جمهوري، اين طرح را فرصت مناسبی در راستای افزايش اشتغال و درآمد اقتصادی خانوارهای روستايی ارزيابی كرد و افزود: اقدامات لازم در شهرستان در خصوص راه اندازی شركت تعاونی مزبور با حضور ۲۰۰ خانوار روستايی در حال انجام است.

وی همچنين با اشاره به وجود معادن ارزشمند سنگ آهن، مس و گرانيت در سطح شهرستان گفت: معدن مس سرچشمه كرمان در منطقه ای به طول ۷۰۰ متر توانسته است اشتغال فراوانی را حتی در سطح كشور ايجاد كند، اين در حالی است که معادن موجود مس در ماسال چندين برابر معدن مس سرچشمه ارزيابی می شود.

فرماندار ماسال با بيان اينكه دسترسی سهل و آسان به معادن ماسال و نزديكی آن به مناطق سكونتگاهی از مزيت‌های ديگر این معادن محسوب می‌شود، خواستار فراهم شدن زمینه مناسب برای بهره‌مندی ماسال و استان از این معادن شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار