محمدهادی قانع ادامه داد: به دلیل منافع بیشتر برخی از کسبه حتی سکوهای جلوی مغازه را هم اجاره داده‌اند!
کد خبر: ۷۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 30 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا محمد حسن‌پور چهارشنبه ۱۰ بهمن در کنفرانس خبری گفت: بازار وکیل یک مرکز تجاری محسوب نمی‌شود بلکه میراثی تاریخی و متعلق به همه ایرانیان است و باید نسبت به آن با حساسیت بیشتری مواجه شد.

او به تشکیل کارگروه‌های مختلف در موضوع بازار وکیل و مخاطرات احتمالی آن در شهرداری شیراز اشاره کرد و با یادآوری اینکه هم اینک بازار وکیل وضعیت مناسبی به لحاظ ایمنی ندارد، همراهی تمام اداره‌های متولی در خصوص بافت تاریخی و بازار وکیل را برای ساماندهی وضعیت کنونی خواستار شد.

معاون شهرداری شیراز، یکی از مشکلات این کلانشهر را مشاغل مزاحم دانست و از برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای انتقال مشاغل مزاحم شهری و ضایعات فروشی‌ها هستیم؛ قطعه زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار به عنوان شهرک مشاغل مزاحم در نظر گرفته شده که بزودی کارهای اجرایی آن به پایان می‌رسد و نهایتاً تا پایان سال ٩٨ به سرانجام می‌رسد.

محمدحسن‌پور با اشاره به قوانین مرتبط با این حوزه، اظهار کرد: آمار زیادی از ضایعات فروشی‌های مرکز شهر پلمب شدند و اراده جدی در شهرداری شیراز برای حل این معضل وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در خصوص ایمنی بازار وکیل گفت: کانال مشترکی در این بازار پیش‌بینی شده اما دستگاه‌های خدمات رسان حاضر به همکاری نیستند.

محمدهادی قانع ادامه داد: به دلیل منافع بیشتر برخی از کسبه حتی سکوهای جلوی مغازه را هم اجاره داده‌اند!

قانع گفت: شهرداری شیراز پای کار است اما اینکه دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان تا چه میزان همکاری داشته باشند در رفع ناایمنی بازار مؤثر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار