حمیدرضا ناهیدی فر با بیان اینکه رویداد بزرگ فعالان قرآنی مساجد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در مساجد دارای پایگاه بسیج و کانون فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: پویش حفظ سوره مبارکه فجر، برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر، محفل انس با قرآن بارویکرد سوادآموزی قرآنی و تربیتی با محوریت سوره فجر، قرائت دسته جمعی سوره فجر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد استان و برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعالان قرآنی در ۲۲ بهمن از جمله عنوان‌های این طرح است.
کد خبر: ۷۰۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 28 January 2019
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه ۲۳ هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در دهه فجر امسال اهدای ۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، ناهیدی فر در نشست مطبوعاتی دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به منظور اعلام برنامه‌های شاخص کانون‌های مساجد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی برای تمام مومنان در سراسر جهان معرفی شدند، اظهار کرد: قطار قدرتمند و پیشرو انقلاب اسلامی با تمام فراز و نشیب‌ها و سنگ‌اندازی‌ها و ناملایمات دشمنان قسم خورده و دست نشانده‌های جاهل آنان در داخل و خارج کشور همچنان باشکوه و صلابت حرکت کرده و اکنون به چهلمین ایستگاه خود در مسیر مهدوی رسیده است.

وی افزود: استکبارجهانی و صهیونیست بین‌المللی هر ساله به شیوه‌ای سعی در توقف و تضعیف حرکت انقلاب اسلامی داشتند به طوریکه اوایل انقلاب با ترور و بمب‌گذاری و در ادامه با حمله نظامی تمام عیار، هجوم فرهنگی و تبلیغاتی، فتنه و انقلاب مخملی در این مسیر فروگذار نکرده و امروزه نیز با تحریم و فشار اقتصادی سعی در مأیوس کردن ملت ایران از ادامه راه دارند و می‌خواهند آن‌ها را در تقابل با نظام قرار دهند، اما به حول قوه الهی و رهبری مدبرانه پیر فرزانه و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، همیشه دشمنان ناکام ماندند.

ناهیدی فر حفظ حرمت ایام فاطمیه در برپایی برنامه‌های فجر فاطمی، ۴۰ ساله شدن انقلاب به عنوان تکامل نظام، ایجاد شور و نشاط انقلابی و ناکام کردن دشمنان انقلاب در پروژه مأیوس کردن مردم ایران، موج آفرینی در برنامه و تاثیرگذاری به ویژه در نسل چهارم انقلاب، تبیین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه قرآن و ارزش‌های اسلامی توسط روحانیون، توجه به نشر و ترویج برنامه‌های مناسبتی این ایام در بستر فضای مجازی را از اهداف مورد توجه در برنامه‌ریزی‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد برشمرد و گفت: نسل چهارم انقلاب، جامعه هدف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و با استفاده هوشمندانه و هدفمند از فضای مجازی می‌توان از این تهدید‌ها به عنوان یک فرصت مغتنم بهره برداری کرد.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌های قرآنی در دهه فجر اضافه کرد: برای اولین بار رویداد بزرگ فعالان قرآنی مساجد در سطح کشور برگزار می‌شود و یک تفاهم نامه مشترک بین دارالقرآن سازمان بسیج و ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با هدف فراهم کردن شرایط لازم برای انس با قرآن در میان آحاد مردم، ترویج فرهنگ مسجد محوری، حضور اثربخش جوامع قرآنی در حرکت‌های انقلابی و هم افزایی بین تشکل‌های مسجدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی تنظیم شده است.

ناهیدی فر با بیان اینکه رویداد بزرگ فعالان قرآنی مساجد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در مساجد دارای پایگاه بسیج و کانون فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: پویش حفظ سوره مبارکه فجر، برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر، محفل انس با قرآن بارویکرد سوادآموزی قرآنی و تربیتی با محوریت سوره فجر، قرائت دسته جمعی سوره فجر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد استان و برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعالان قرآنی در ۲۲ بهمن از جمله عنوان‌های این طرح است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه عموم مردم می‌توانند تا پایان ۲۰ بهمن‌ماه از طریق سامانه پویش مردمی ۶۶۰۰۰۰۰۲۳۷ در این طرح شرکت کنند، افزود: سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام مُدْهامَّتانِ در دو رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال در برش استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

ناهیدی فر با بیان اینکه این دوره از مسابقات ویژه خواهران و برادران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری بوده و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود، عنوان کرد: رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ جزء ۳۰ و نقاشی آیات ویژه برادران و خواهران رده سنی هفت تا ۱۶ سال برگزار می‌شود و برادران نیزدر رشته اذان، قرائت تقلیدی و قرائت نماز به صورت اختیاری که در حیطه ستاد استانی است، می‌توانند در رده سنی هفت تا ۱۶ سال شرکت کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۶ نفر از اعضای کانون‌های این استان در این جشنواره ثبت نام کرده اند، ادامه داد: این مسابقات در مرحله شهرستانی در شهرستان‌های رزن و اسدآباد برگزار شده و در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و همدان نیز به ترتیب در یازدهم، هجدهم و بیست و ششم بهمن ماه برگزار می‌شود.

ناهیدی فر با بیان اینکه مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن مُدْهامَّتانِ استان همدان در نیمه اول اسفند ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد:برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی هزینه بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه محوری‌ترین برنامه امسال اجرای طرح سرود سراسری ۴۰ هزار نفری کانون‌های فرهنگی مساجد با عنوان سرود انقلاب است، گفت: سهمیه استان همدان در برگزاری این طرح کشوری هزار نفر پیش بینی شده که به صورت متمرکز نیمی از این سهمیه از فعالان حوزه سرود در کانون‌های فرهنگی هنری ثبت‌نام کرده‌اند.

ناهیدی فر با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از اعضای گروه سرود به صورت متمرکز در نماز جمعه استان در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشوردر مصلای نماز جمعه حسینیه امام (ره) قبل از ایراد خطبه اجرای زنده خواهند داشت، افزود:برای اجرای این برنامه دو سرود خمینی‌ای امام و سرودی با عنوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درنماز جمعه استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نشست انقلاب به روایت هنر به منظور ایجاد وفاق بیشتر بین هنرمندان انقلابی و ارزشی دیروز، امروز و فردا در دفتر نمایندگی، ولی فقیه در روز ۱۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: فراخوان طرح سراسری هر مسجد یک خبرنگار در گروه سنی ۱۸ تا ۲۷ سال از نیمه دوم دی ماه به تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت استانی ابلاغ شد و ۵۰ نفر در این دوره ثبت نام کردند.

ناهیدی فر با بیان اینکه یک برنامه آموزشی فشرده یک روزه برای آشنایی با بحث خبر و خبرنویسی در ۲۷ دی‌ماه سال جاری برگزار شده است، عنوان کرد:هدف از اجرای طرح هر مسجد یک خبرنگار، وسعت بخشی به دامنه اخبار منتشر داده شده از طریق خبرگزاری است و اخبار مسجدی از کف فعالیت‌های اجرایی به این خبرگزاری برسد.

وی اهدای تجهیزات کتابخانه‌ای به ارزشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال به کتابخانه‌های کانون مساجد را از دیگر برنامه‌های این کانون برشمرد و گفت:حدود ۴۴ کتابخانه برای دریافت این تجهیزات پیش بینی شده و در دهه فجر امسال اهدای ۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه ۲۹۰ کتابخانه مخزن‌دار نیز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند، افزود: برنامه چهلچراغ پیروزی انقلاب اسلامی با هدف هماهنگی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری و به منظور بهره مندی از فضای مجازی برای نشر و ترویج این فعالیت‌ها انجام می‌شود. 

وی مراسم غبارروبی گلزارشهدا، مراسم عزاداری فجر فاطمی، مسابقات فرهنگی و هنری و علمی با موضوع فاطمیه و دهه فجر، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب، کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله مشاوره خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یادواره‌های شهدا، نشر و توزیع ویژه‌نامه مناسبتی را از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد در ایام الله دهه فجر برشمرد. 

ناهیدی فر بیان کرد: ۵۹۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۵۴۰ کانون و ۲۳ هزار نفردر سامانه سراسری بچه‌های مسجد ثبت اطلاعات کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار