فرماندار بافق خبر داد؛
فرماندار بافق با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شهرستان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 71 طرح عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی در بافق افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۰۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 24 January 2019

«محمد زاده‌رحمانی» در نشست خبری که با محوریت اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با یوم الله دهه فجر امسال 71 طرح مختلف با اعتباری بالغ بر 143 میلیارد تومان در شهرستان بافق افتتاح و بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان این که 17 اولویت برای توسعه بافق در دستور کار فرمانداری این شهرستان قرار گرفته است، افزود: ایجاد و توسعه صنایع جوار معدنی، توسعه گردشگری، ایجاد و توسعه صنایع جوار ریلی، ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی با محوریت خرما و ایجاد جنگل‌های دست کاشت، از جمله اولویت‌های اجرایی برای توسعه این شهرستان است.

فرماندار بافق با بیان این که تمام عناصر گردشگری در این شهرستان جمع شده است، گفت: راه‌اندازی 11 بوم‌گردی طی دو سال گذشته، افتتاح دومین هتل شهرستان طی سه سال گذشته، استحکام بخشی و مرمت بافت تاریخی، راه‌اندازی موزه‌های آهن و فرهنگ، توسعه موزه وحشی بافقی، توسعه راه‌ها، از جمله اقدامات انجام شده به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان بافق است.

زاده رحمانی در ادامه با اشاره به این که در ابتدای دولت سه بنای تاریخی در بافق ثبت ملی شدند، تصریح کرد: حدود 150 اثر تاریخی شهرستان بافق ثبت و در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته است.

این مسئول با بیان این که بسیاری از فرصت‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در شهرستان بافق وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخورداری از کلینک تخصصی، وجود پلی کلینیک تأمین اجتماعی، ساخت بیمارستان 96 تختی، تأمین راه آسفالتی برای تمام روستاهای شهرستان، اجرای 35 کیلومتر آسفالت جاده‌‌های بین مزارع بافق و تبدیل شدن این شهرستان به پایدارترین شبکه برق کشور، از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان بافق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.پ

فرماندار بافق آغاز طرح گازرسانی به دهستان کوشک را از جمله برنامه‌های دهه فجر این شهرستان دانست و بیان کرد: خوشبخانه امروز 12 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان بافق مشغول به تحصیل هستند.

زاده رحمانی با بیان این که شهرستان بافق پیش از این هیچ واحد دانشگاهی نداشته است، گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز این شهرستان با برخورداری از واحدهای مختلف آموزش عالی به شهری دانشگاهی تبدیل شده است.

این مسئول در پایان دستاوردهای ورزشی را از دیگر ویژگی‌های شهرستان بافق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: به واسطه مشارکت مطلوب خیرین بومی امروز بافق به قطب ورزشی استان تبدیل شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار