رییس بنیاد ملی نخبگان اصفهان:
تابناک: رييس بنياد ملي نخبگان اصفهان گفت: بنياد ملي نخبگان بايد به سهم خود افراد برگزيده را براي شركت در اقتصاد دانش‌بنیان آماده و افرادي كه آماده هستند را حمايت كند.
کد خبر: ۷۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 02 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شقایق حق جو جوانمرد با اشاره به هدف بنياد ملي نخبگان كه به كارگيري نيروي انساني برگزيده براي حل معضلات كشور است، اظهار كرد: وظيفه بنياد ملي نخبگان شناسايي و توانمندسازی نيروي انساني برگزيده و در معرض حل مسایل واقعي كشور قرار دادن آن ها است تا كشور به توسعه برسد.

وي با بیان اینکه نخبه به انسان اثرگذار گفته می‌شود، افزود: كساني كه بنياد ملي نخبگان از آن‌ها حمايت می‌کند، استعدادهای برتر هستند كه می‌توانند دانشجو، فارغ‌التحصیل يا اساتيد دانشگاه باشند.

رييس بنياد ملي نخبگان اصفهان با بيان اينكه در بنياد ملي نخبگان چيزي به عنوان جذب نخبه وجود ندارد، خاطرنشان كرد: بنیاد ملی نخبگان یک نهاد هیئت امنایی است که نمی‌تواند طبق فراخوان نخبه جذب کند، بلکه آیین‌نامه‌هایی دارد که مطابق با آن نیروی انسانی که نخبه محسوب می‌شود با توجه به استعداد و توانمندی‌هایش از تسهيلاتي كه بنياد در اختيارشان می‌گذارد، استفاده می‌کند.

حق جو جوانمرد با بيان اينكه كشور در شرايطي قرار دارد كه فراهم كردن زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان بسيار حائز اهميت و حياتي است، تصريح كرد: بنياد ملي نخبگان بايد به سهم خود افراد برگزيده را براي شركت در اقتصاد دانش‌بنیان آماده و كساني كه آماده هستند را حمايت كند. همچنین برنامه‌های آموزشی برای توانمندسازی نخبگان از جمله رویداد هم نت، برگزاری کارگاه و مدرسه تابستانی کسب و کار، کارگاه استارت آپ، کارگروه‌های حل مسئله و ... دارد.

وی با اشاره به ظرفیت استان اصفهان و دارا بودن بیشترین تعداد نخبه در کشور بعد از تهران اظهار کرد: اصفهان ظرفیت دانشگاهی، صنعتی و تولیدی فراوانی دارد، اما در عین حال مشکلات بسیاری دارد و نیازمند یک مدیر توانمند است تا بتواند میان مسایل موجود ارتباط برقرار و در رفع مشکلات گشایش حاصل کند.

رييس بنياد ملي نخبگان اصفهان با اشاره به پتانسیل‌های فراوانی که اصفهان دارد، افزود: بیشتر از هر چیزی نیاز به یک اتاق فکر احساس می‌شود تا علت و راهکارهای موجود در مورد یک مسئله و تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن شناسایی شود و بعد از آن نیاز به همدلی وجود دارد تا اعضا حاضر به انجام کار گروهی با هم باشند.

حق جو جوانمرد با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان ارگانی است که باید فرا سازمانی عمل کند، خاطرنشان کرد: وقتی بنیاد نیروی انسانی نخبه کشور را برای رفع معضلات کشور به کار می‌گیرد، موظف است برای هر مسئله پیش رو با هر نهاد و سازمانی تعامل و همکاری کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :