کد خبر: ۷۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 01 August 2015
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اجرای طرح تماشاخانه‌های محلی می‌تواند باعث آشتی کردن مردم با تئاتر شود.
ابراهیم شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، ضمن اشاره به اینکه برای جذب مردم به هنر تئاتر در شهر راهکارهای زیادی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این راهکارها، اجرای تماشاخانه‌های محلی برای تماشاگران توسط هنرمندان رشته تئاتر است.
وی افزود: در البرزمشکل کمبود سالن تئاتر وجود دارد اما با این حال در حال حاضر در تئاتر شهرکرج و اداره کل ارشاد البرز سالن هایی را در اختیار هنرمندان تئاتر قرار داده‌ایم که می‌تواند بخشی از نیازهای هنرمندان را برآورده کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح تماشاخانه‌های محلی، مردم می‌توانند در کنار یکدیگر تئاتر مورد علاقه‌شان را تماشا کنند، گفت: در تماشاخانه‌ها برنامه‌هایی چون اجرای تئاتر، موسیقی، برنامه‌های جنگ‌های شاد و تفریحی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.
شریفی ادامه داد: اجرای طرح تماشاخانه‌های محلی نه تنها می‌تواند باعث آشتی کردن مردم با تئاتر شود، بلکه بخش خصوصی می‌توانند از محل آن کسب درآمد کنند و در کنار آن هنر را در دل مردم ببرند.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  خاطرنشان کرد: در حال حاضر درصد پایینی از افراد هستند که برای تماشای تئاتر برنامه‌ریزی می‌کنند و متاسفانه هنوز عامه مردم با تئاتر ارتباط برقرار نکرده‌اند بنابراین وجود تماشاخانه‌ها می‌تواند قهر را به آشتی تبدیل کند.
وی در پایان گفت: با اعلام آمادگی افراد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبنی بر ساخت  تماشاخانه‌‌های محلی چنانچه مجوز آنها صادر شود، نه تنها مشکل کمبود سالن تئاتر در البرز حل می‌شود، که ارتباط بیشتری بین مخاطبان با تئاتر برقرار می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار