27 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی «مدیریت، تقاضا و بهره‌وری مصرف آب» همدان ارسال شده است.
کد خبر: ۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 02 August 2015

27 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی «مدیریت، تقاضا و بهره‌وری مصرف آب» همدان ارسال شده است.

به گزارش فارس، همایش ملی «مدیریت، تقاضا و بهره‌وری مصرف آب» 16 مهرماه در همدان برگزار می‌شود که در همین راستا تاکنون 27 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

دبیر اجرایی همایش ملی «مدیریت، تقاضا و بهره‌وری مصرف آب» اظهار کرد: مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه از استان‌های لرستان، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، سیستان و بلوچستان، تهران، کرمان و آذربایجان غربی بوده است.

حمیدرضا سماواتی معرفی نوآوری‌ها و فناوری‌های کلیدی در مهندسی آب، آشنایی و دستیابی به آخرین دستاوردهای مدیریتی در منابع آب، معرفی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، انجمن‌های تخصصی و مهندسین مشاور، ایجاد بستر مناسب تبادل، تبیین جایگاه مدیریت تقاضای آب در کشور و شناخت چالش‌ها در ارتباط با اصلاح الگوی مصرف را بخشی از اهداف این همایش دانست.

وی گفت: آشنایی با فناوری‌های نوین در راستای مدیریت تقاضا، توجه دست‌اندرکاران صنعت آبفا به اهمیت مدیریت عرضه و تقاضای آب و نقش آن در توسعه پایدار، توسعه فرهنگسازی و ترویج الگوهای بهینه مصرف آب، تجلیل از شهرهای پیشرو در اصلاح الگوی مصرف، ایجاد بستر مناسب آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با آخرین نوآوری‌ها و دستاوردها در عرصه پژوهش آب از دیگر بخش‌های این همایش به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی همایش ملی «مدیریت، تقاضا و بهره‌وری مصرف آب» با اشاره به بحران آب در کشور ادامه داد: کم‌توجهی نسبت به این امر می‌تواند در آینده کشور را با چالش‌های بزرگ مواجه کند، بنابراین باید با شیوه‌های علمی و به‌روز در راه مقابله با چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها اقدام کرد.

وی محورهای همایش را شامل آب و محیط زیست، بحران آب، مدیریت منابع آب، بهینه‌سازی مصرف آب، بازیافت آب، بحران آب و خشکسالی، بحران آب و کشاورزی، بحران آب و هواشناسی، آب و فاضلاب، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، آب و زمین‌شناسی و تکنولوژی تعدیل آب و هوا دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار