کد خبر: ۶۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 01 August 2015

معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: نگهداری محور شمشک به دیزین به البرز واگذار می‌شود.

هوشنگ خندان‌دل اظهار کرد: پیشنهاد واگذاری محور شمشک - دیزین به استان البرز خوب است و باید به این استان کمک شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که منابع مالی به اندازه نیازهای موجود نیست، تنها راه آن است که ضمن در نظر گرفتن اولویت‌ها، در مصرف اعتبارات نیز نهایت دقت صورت گیرد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها به ریاست استانداران، مسئولیت مصرف بهینه منابع بر عهده نمایندگان عالی دولت در هر استان است و این منابع باید در چارچوب‌ها، به صورت دقیق مصرف شود.

خندان‌دل تأکید کرد: با توجه به نقش ویژه درآمدی شهرداری می‌توان از این سرفصل نیز به عنوان بخش مهمی در مصرف منابع استفاده کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور در بخش دیگری به تشکیل کمیته تطبیق در استان‌ها اشاره کرد و افزود: پس از تشکیل این کمیته کلیه مصوبات شورای شهر اعم از بودجه، نحوه ارجاع کار و ... از طریق این کمیته‌ها کنترل خواهد شد.

خندان‌دل تصریح کرد: در شوراهای اسلامی شهر تصمیمات باید همه‌جانبه اخذ شود و هیئت رسیدگی به شکایات با دقت مسائل را رصد کرده و از هیچ مصوبه به راحتی عبور نشود.

معاون وزیر کشور گفت: مشکلات حمل و نقل هنگام تصویب بودجه شهرداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و اگر کمبودی وجود دارد توضیح آن خواسته شود.

وی افزود: حذف یارانه اتوبوس نباید مسائل حمل و نقل استان را تحت تأثیر خود قرار دهد، اداره امور شهر در قبال درآمدها به عهده شهرداری‌هاست و اگر منابع مالی دولت اجازه نداد شهرداری‌ها باید این خلاء را جبران کنند.

خندان‌دل بیان کرد: شهر کرج روزی در حوزه حمل و نقل از تهران پیشی گرفته بود، این عقب افتادگی در طول این سال‌ها باید جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار