عضو شورای شهر قم عنوان کرد؛
عضو شورای شهر قم گفت: درحال حاضر شهرک پردیسان با کمبود مراکز عرضه و فروشگاه روبه‌رو است،شهرداری باید سازوکاری رادنبال کند که صدورتجاری‌های موقت همراه با درآمدزایی برای شهرداری شود.
کد خبر: ۶۹۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 01 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر عضو شورای شهر قم در هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد،گفت:مدعیان مردم‌سالاری در دولت فعلی بیشترین ضربه را به منافع مردم و شهرداری زده‌اند.

وی افزود: ایران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی موفقیت‌ها و دستاورد‌های بسیار بزرگی را به دست آورده که پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه از مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

عضو شورای شهر قم با انتقاد از توجه و نگاه برخی از مسئولان به خارج برای حل مشکلات موجود در کشور تصریح کرد: ریشه حل مشکلات موجود در کشور در درون مرز‌های ایران بوده و شایسته است تا تیم دیپلماسی دولت برای حل مشکلات موجود به ظرفیت‌های داخلی دل‌خوش کند.

وی کاهش مستمر اختیارات شورای شهر را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر اختیارات شورا‌ها به‌صورت مستمر کاهش پیداکرده است، باید ۵۰ درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد که متأسفانه تاکنون دولت به این مصوبه قانونی عمل‌نکرده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اجرایی نشدن قانون درآمد‌های پایدار شهرداری عنوان کرد: درزمینهٔ مالیات بر ارزش‌افزوده سهم شهرداری به خزانه واریز می‌شود و از این منظر شهرداری‌ها عملاً در تأمین هزینه‌های عمرانی و جاری با مشکل روبه‌رو شده و افت کیفیت خدمات‌رسانی ایجاد می‌شود.

آتش زر بیان کرد: فعالیت عمرانی شهرداری نسبت به بسیاری از طرح‌های دولتی مهم‌تر و گره‌گشاتر است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر به‌صورت مستمر و روزافزون سعی در کاهش اختیارات و توان اجرایی شهرداری‌ها در دولت و مجلس شده است، لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: طرح جامع مدیریت شهری و درآمد‌های شهرداری در دولت وقت مطرح‌شده، اما با همین عناوین فریبنده بیشترین خسارت و ظلم به شهرداری و شهروندان شده است، تاریخ درباره این ظلم و اجحاف بزرگ لیست امید قضاوت خواهد کرد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز مابه‌التفاوت پرداخت قیمت تمام‌شده آسفالت بین شهرداری قم و سازمان توسعه و عمران اشاره کرد : قیمت تمام‌شده آسفالت در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش پیداکرده است.

آتش زر کمبود مراکز تجاری و عرضه در شهرک پردیسان را مورد توجه قرار داد وگفت:در حال حاضر شهرک پردیسان درزمینهٔ تجاری‌سازی دچار مشکل بوده و با کمبود مراکز عرضه و فروشگاه روبه‌رو است، شهرداری باید سازوکاری را دنبال کند که صدور تجاری‌های موقت همراه با درآمدزایی برای شهرداری شود.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۳۷ تعرفه عوارض و بها خدمات شهری شهرداری تصریح کرد: این لایحه در اصل امکان فعالیت برخی از مشاغلی که توان مالی کافی را نداشته باشند را در برخی از واحد‌های مسکونی فراهم کرده بود، در شرایط فعلی ماده ۳۷ باید به نحوی مدیریت شود که با نارضایتی شهروندان همراه نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار