معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اتمام پروژه نورپردازی بنای تاریخی گیو از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 01 August 2015
مجتبی عبدالهی گفت: نورپردازی این بنا با استفاده از چراغ های فنی و نواری LED انجام و در آن از رنگ های سفید خنثی و سفید گرم انجام شده است.

وی با بیان اینکه بنا و ساختمان تاریخی گیو از بناهای شاخص و آثار تاریخی تهران است افزود: این بنا در محور انقلاب و محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد کشاورزی است که با نورپردازی جلوه بیشتری پیدا می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه نورپردازی این بنا متناسب با بافت و رنگ اجزای مختلف آن صورت گرفته است گفت: ساختمان گیو به دلیل سبک معماری خاص، استفاده از پتانسیل معماری ایرانی - اسلامی در تقسیم پنجره ها، ترکیب رنگ ارسی ها و گچبری های زیبا، قابلیت بسیاری برای ایفای نقش نشانه ای و هویتی در شب دارد و با نورپردازی جلوه بیشتری پیدا می کند.

عبدالهی افزود: این ساختمان پیش از احداث خیابان انقلاب به شکل یک کوشک مرکزی بوده و در سال های 1310 الی 1320 با ایجاد این خیابان درب جدیدی به سمت خیابان اصلی باز شده که حدودسه متر با ورودی شمالی خانه فاصله دارد. 

عرصه کل بنا در حدود دو هزار متر مربع است و ساختمان با مساحتی در حدود یکهزار و 200 متر مربع در دو طبقه با یک زیرزمین احداث شده است.

وی گفت: ایجاد کانال دفع رطوبت، تقویت خرپای چوبی، تعویض شیروانی فرسوده، تقویت سقف ها، کلیه اقدامات سفت کاری، تزیینات و نازک کاری نمای بیرون و قسمت داخلی ساختمان از کارهای انجام شده برای مرمت این بنا که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار