نخستین نمایشگاه دائمی ساخت و فروش صنایع دستی شهرستان فریدونکنار روز دوشنبه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۹۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 31 December 2018

این نمایشگاه در فضایی به مساحت یکصد متر مربع و با ظرفیت کار 12 رشته صنایع دستی در سالن شورای اسلامی شهر فریدونکنار برپا شد.
در حال حاضر 9 رشته صنایع دستی و هنر های تجشمی در این بازار چه فعال شد که شامل سفالگری، گلیم، معرق، ویترایی(نقاشی بر روی شیشه)، مینیاتور، ساخت سازهای سنتی، چرم دوزی، نمد بافی و عروسک سازی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریدونکنار در باره این نمایشگاه گفت: در حال حاضر فضای این نمایشگاه محدود است و با رایزنی که با شورای شهر و شهرداری شده قرار است در صورت حضور بیشتر صنایع دستی کاران ، مکان آن تغییر خواهد کرد.
محمد شیاری افزود: متاسفانه به دلیل نگاه نامناسب چندین دهه ای به صنایع دستی بسیاری از استادکارهای رشته های مختلف کار را رها کرده اند که منجر به خانه نشینی هنر بومی این منطقه شده است.
وی از گلیم بافی و قلاب دوزی به عنوان صنایع دستی معروف شهرستان فریدونکنار نام برد و گفت: اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار آمادگی کامل دارد تا در صورت استقبال و مراجعه صنایع دستی کاران ، هم تسهیلات و هم فضای فروش و مجوز در اختیار آنان بگذارد.
رئیس میراث فرهنگی فریدونکنار از اهالی این شهرستان خواست تا برای زنده نگه داشتن صنایع دستی فریدونکنار پای کار بیایند و آستین بالا بزنند.
فریدونکنار با حدود 60 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای ساحلی و گردشگر پذیر استان مازندران است که سالانه میزبان بیش از پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر و گردشگر است.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار