مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با مصوبه وزارت نیرو حجم آب انتقالی از قزل‌اوزن به عنوان حق‌آبه استان اردبیل 50 میلیون مترمکعب تعیین شده که مراحل مقدماتی این انتقال در حال انجام است.
کد خبر: ۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 01 August 2015

داود نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به چالش‌های جدی که در تامین آب شرب مرکز استان داریم انتقال آب از قزل‌اوزن سال‌ها است که مورد پیگیری قرار گرفته و بالاخره امسال مصوب شده است تا این انتقال با انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه به مرکز استان انجام شود.

وی با بیان اینکه در جنوب استان اردبیل و شهرستان‌های خلخال و کوثر بیش از 10 طرح مطالعاتی در حوزه تامین و توزیع منابع آب در حال انجام است، افزود: از 5 طرح مطالعاتی خلخال و پنج طرح مطالعاتی کوثر در مجموع دو سد گیوی و بفراجرد در حال اجرا است که تا پایان امسال هر دو این پروژه‌ها که مربوط به تامین آب شرب و کشاورزی است به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل مطالعات سدهای نیاخرم، هشتجین در خلخال و سنگ‌آباد، زرج‌آباد و زاویه‌کرد را در کوثر از مطالعات طرح‌های تامین آب پایدار در جنوب استان اردبیل اعلام کرد که زمینه اجرای آنها به سرعت فراهم خواهد شد.

نجفیان تصریح کرد: بر اساس اعلام وزرات نیرو 50 میلیون مترمکعب حق‌آبه استان از قزل‌اوزن که تنها با تامین آب شرب مورد نیاز مرکز استان بدون کسر شدن از منابع و سهم اهالی جنوب استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: به مردم شهرهای جنوب استان این اطمینان را می‌دهیم که در این انتقال سهم خلخالی‌ها و کوثری‌ها کاملا رعایت شده و هیچ دست‌درازی به سهم آنها انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل یادآور شد: این تخصیص و انتقال حق‌آبه از قزل‌اوزن با انتخاب پیمانکار به سرعت آغاز خواهد شد که وزارت نیرو در این زمینه مطالعات خود را در حال تکمیل دارد که امیدواریم به سرعت زمینه اجرایی این طرح‌ها فراهم آید.

نجفیان بیان کرد: نه تنها انتقال حق‌آبه قزل‌اوزن به حق‌آبه جنوب استان لطمه‌ای نزده و آثار منفی به جا نمی‌گذارد بلکه ضروری است با یک نگاه واقع‌بینانه حرکت‌های ارزشمند و شایسته به انجام رسیده و امکان بهره‌گیری بیشتر از این توانمندی‌ها فراهم می‌آید.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا پایان امسال با انتخاب پیمانکار مقدمات این انتقال فراهم آمده و بستر توسعه‌ای پایدار در این زمینه در تامین آب شرب مورد نیاز مرکز استان به وجود آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار