روند صعودي تيم جوانان صباي قم در ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور با كسب پيروزي مطمئن برابر ذوب‌آهن اصفهان ادامه يافت تا صبا همچنان به جدايي از قعر جدول اميدوار باشد.
کد خبر: ۶۹۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 29 December 2018

به گزارش تابناک قم، صبا بعد از شکست سنگین و غیر منتظره هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل تیم مس کرمان بار دیگر به روند صعودی خود در دور برگشت بازی‌های این فصل لیگ برتر جوانان ادامه داد تا قمی‌ها به جدایی این تیم از قعر جدول و بقا در لیگ برتر امیدوارتر شوند.

یک برد، 2 تساوی و 8 باخت صبا در نیم‌فصل

نکته جالب توجه این است که تیم فوتبال جوانان صبای قم در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور 11 بازی برگزار کرد اما در هشت مسابقه باخت، دو تساوی به دست آورد و تنها در یک بازی طعم شیرین پیروزی را چشید تا با این نتایج قعرنشین جدول 12 تیمی لیگ برتر ایران در فصل 98 – 1397 باشد.

صبای قم در نیم‌فصل نخست به واسطه نتایج ضعیف خود بعد از هفته هشتم، سرمربی موفق سه سال قبل خود یعنی داوود عاصم‌آبادی را از دست داد و محمد جعفری یکی از مربیان جوان فوتبال قم هدایت این تیم را برای دیدارهای بعدی لیگ برتر جوانان ایران بر عهده گرفت.

حضور محمد جعفری در راس کادر فنی تیم جوانان صبای قم در سه هفته پایانی نیم‌فصل نخست تغییری در نتایج این تیم ایجاد نکرد و نماینده فوتبال قم سه باخت دیگر مقابل حریفان متحمل شد تا با کسب تنها چهار امتیاز حاصل از یک برد، دو تساوی و هشت باخت به کار خود در نیم‌فصل پایان بدهد.

تحول بزرگ صبا در نیم‌فصل دوم لیگ برتر

اما شروع دیدارهای دور برگشت برای تیم جوانان صبای قم بسیار متفاوت بود، زیرا شاگردان محمد جعفری در هفته نخست نیم‌فصل دوم مقابل تیم پر مهره نفت اهواز به تساوی یک بر یک رسیدند، سپس تیم شاهین بوشهر را در خانه خودش با حساب دو بر یک شکست دادند و تیم ستارگان گرگان را یک بر صفر در قم شکست دادند.

در واقع با نتایجی که تیم جوانان صبای قم در سه هفته دور برگشت لیگ برتر کسب کرد، با هفت امتیاز صدرنشین نیم‌فصل دوم لیگ برتر بود اما دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال جوانان ایران برای صبای قم نتیجه خوبی به دنبال نداشت و صبا بعد از سه بازی بسیار خوب و کسب هفت امتیاز، مقابل مس کرمان با شکست سنگین و غیر منتظره‌ای مواجه شد.

صبای قم در جدال هفته چهارم دور برگشت لیگ برتر فوتبال جوانان ایران با نتیجه عجیب 6 بر یک به تیم مس کرمان باختند، شکستی که روند صعودی صبا را در جدول رده‌بندی متوقف کرد و صبا باز هم کار سختی برای بقا در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جوانان ایران خواهد داشت.

برتری مقابل ذوب‌آهن و امیدواری به بقا

اما جوانان شایسته فوتبال قم در هفته شانزدهم باخت مقابل مس را به فراموشی سپرده و در ورزشگاه شهید حیدریان قم دست به کار بزرگی زده و با دو گل تیم ذوب‌آهن اصفهان را شکست دادند، مسابقه‌ای که نیمه اول آن علیرغم برتری صبا گلی نداشت اما در نیمه دوم با دو گل محمد زند به سود میزبان به پایان رسید.

نکته جالب توجه این است که جوانان صبای قم در بازی نیم‌فصل نخست با نتیجه نزدیک سه بر دو در اصفهان به تیم ذوب‌آهن باخته بودند و با توجه به شرایط نامساعدی که در جدول رده‌بندی داشتند از یک سو به دنبال سه امتیاز و از سوی دیگر در فکر انتقام از ذوب‌آهن بودند که با دو گل یقه این تیم را در قم گرفتند.

جایگاه تیم جوانان صبای قم در جدول رده‌بندی 12 تیمی فصل 98 – 1397 لیگ برتر فوتبال جوانان ایران با توجه به برتری شاهین بوشهر مقابل تیم ستارگان گرگان و تساوی البدر بندر کنگ برابر گل‌گهر سیرجان چندان تغییری نکرد اما فاصله صبا را با تیم‌های بالاتر خود کاهش داد تا شاگردان محمد جعفری در تیم صبای قم مصمم‌تر از گذشته به مصاف دیگر رقبا رفته و قمی‌ها را به بقای این تیم مستعد در لیگ برتر امیدوار نگه دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار